menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Platycodon

Ga naar meest recente reactie

hildetje

Hildetje

hallo iedereen, het is de eerste keer dat ik hier op het forum kom. Ik wou eventjes iets vragen over platycodon of ballonplant genaamd. Ik ben nl werkzaam in een bloemenzaak en daar verkopen wij zulke plantjes, maar ook mijn baas weet niet hoelang dit nog bloeit. Ik weet wel dat het een vaste plant is, en je hebt ze in het roze, blauw en wit voor zover ik weet. Hopelijk kan iemand mij hierop een antwoord geven zodat ik ook mijn klanten hierop kan antwoorden. Hartelijk bedankt alvast. Grtjes Hilde
woensdag 19 september 2007 - 22:13
arensink

Arensink

Hallo Hildetje

Welkom, en de Platycodon bloeit ongeveer een maand, soms nog wat langer. Op een beschutte plaats is hij winterhard. Volgend jaar wordt hij alleen wat hoger en wat minder stevig.

Groeten Arjen
woensdag 19 september 2007 - 22:44
Spuddy

Spuddy

Ik heb een Platicodon Mariesii en die is reeds een week of 2 uitgebloeid
donderdag 20 september 2007 - 04:39
minouke

Tekst aangepast

Minouke

juni, juli en augustus , maar verleden weekend in een plantencentrum-serre stonden ze nog in bloei
donderdag 20 september 2007 - 12:20
lisa

Lisa

minouke, bij mij staan ze nu ook nog in de bloei

groetjes lisa
donderdag 20 september 2007 - 22:19
hildetje

Hildetje

Bij ons in de winkel staan ze ook nog altijd in bloei en we verkopen ze inderdaad al sinds juni. Maar ik heb ze toch maar in een plantenbak gezet, ik zie wel hoelang ze nog bloeien en anders plant ik er daarna maar iets anders in, ik zit toch bij de bron, hihi leuk hoor, elke dag verse bloemen en planten.Maar niet goed voor mijn portemonee, maar ja bij ons is alles dan ook heel goedkoop.

Voor iedereen nog een fijn weekend dada Hilde
vrijdag 21 september 2007 - 15:12
lisa

Lisa

hildetje, volgeens mij ben je een masselaar,

fijn weekend

lisa
vrijdag 21 september 2007 - 16:15
hildavw

Hildavw

Lisa, wat is een masselaar ?
We hebben nu al eens uitleg gehad over vlaamse en nederlandse woorden, maar ik veronderstel dat dit uit het duits komt.
Even zoeken in het woordenboek heeft me echter niet wijzer gemaakt.

groetjes

Hilda
vrijdag 21 september 2007 - 19:40
lisa

Lisa

hilda, mazzel is nederland ik heb het vaker in brabant gehoort, dat betekend dat men geluk
gehad heeft,ik had een vergissing gemaakt en het met twee foute letters geschreven
lieve groetjes lisa
vrijdag 21 september 2007 - 20:24
hildavw

Hildavw

Ja Lisa, nu begrijp ik het !
Mazzel hebben wordt hier ook wel gebruikt, maar niet veel.
Voor zoveel als het waard is : dit is een joods woord, denk ik toch. Zij gebruiken bijv. mazzeltof om iemand geluk te wensen.

groetjes

Hilda
zaterdag 22 september 2007 - 15:48
lisa

Lisa

ja,hilda ik denk je hebt het bij het juiste eind

groetjes lisa
maandag 24 september 2007 - 10:00
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).