menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Euonymus japonicus Medio Pictus

Ga naar meest recente reactie

Lysianthus

Lysianthus

Hallo,

Deze vond ik ook mooi maar voor mij onbekend , wie weet het?
[afbeelding verwijderd niet-https]
maandag 1 oktober 2007 - 08:35
rialle

Rialle

Nou, dat is ook toevallig! Deze heb ik ook in de tuin, maar ik weet ook niet wat het is.
Ik wil hem eruit gaan gooien want hij wordt zo groot en hij staat flink in de weg!
Heb hem toevallig gisteren helemaal afgeknipt op zo'n 40 cm.
Ik weet niet waar je woont, maar als je hem wil hebben kun je hem komen halen..............

Groetjes Rialle
maandag 1 oktober 2007 - 10:33
jonasc

Jonasc

Hallo, deze plant is Euonymus japonicus 'Medio Pictus'




groetjes, jonasc
maandag 1 oktober 2007 - 10:56
Adrienne

Adrienne

Allez Rialle,
Da's jammer, je kan hem toch klein houden door te snoeien.
Ps heel leuk in bloemstukjes
maandag 1 oktober 2007 - 15:08
Lysianthus

Tekst aangepast

Lysianthus

Bedankt Jonasc maar ik vind er niet veel van terug op google, kan jij me helpen? misschien nederlandse naam?
Rialle, Je hebt me een beetje bang gemaakt , hoe groot wordt hij dan? ik hem hem gezien als kleine struik en ik heb maar een heel klein tuintje dus planten die erg groot worden en die slecht snoei verdragen gaan niet.
Maar qua kleur en denk ik groenblijvend leek het me wel wat..............en inderdaad goed te gebruiken voor bloemschikken.
Je woont helaas te ver, zet hem op het forum, ik weet zeker dat iemand anders hem wil, toch bedankt.
Groetjes
Lysianthus
maandag 1 oktober 2007 - 17:32
Adrienne

Adrienne

Euonymus = kardinaalsmuts
maandag 1 oktober 2007 - 19:14
deHaan

DeHaan

Hij kan heel goed snoei verdragen.
Op de foto zie je ook takjes die alleen groen blad hebben, die moet je gelijk weghalen zodra je ze ziet.
maandag 1 oktober 2007 - 20:58
Detuinenindemen

Detuinenindemen

Wat De Haan schrijft is wel zinvol om rekening mee te houden. Sommige cultivars "lopen terug". Als je de voor de soort oorspronkelijke, in dit geval takken met niet-bonte bladeren laat zitten, zullen die de overhand nemen. Dan heb je na verloop van tijd een andere struik dan je kocht!
maandag 1 oktober 2007 - 22:32
Lysianthus

Lysianthus

Bedankt allemaal voor jullie deskundige uitleg het is hier wel een klasseforum!!!.............jullie vullen elkaar geweldig aan.
groetjes
Lysianthus
dinsdag 2 oktober 2007 - 09:29
Adrienne

Adrienne

Hi, doen we graag hoor !!!
dinsdag 2 oktober 2007 - 14:09
rialle

Rialle

Ojee, ik geloof ik ben te snel geweest met snoeien!!

Hij stond hier al toen wij hier kwamen wonen, en hij was groot ( een meter of 4) en zo goed als helemaal groen. Ik heb er nooit iets aangevonden, maar omdat hij niet in de weg stond heb ik hem laten staan. Maar nu ik mijn tuin onder handen neem, heb ik andere plannen met dat stuk en dus gaat hij eruit.

Net de dag nadat ik hem alvast maar had afgeknipt starte jij deze topic Lysianthus.
En nu weet ik dat hij eigenlijk kleiner is en vol mooie bonte bladeren hoort te zitten.
Hoe groot moet je hem dan houden om een mooie vorm te krijgen? Misschien zet ik hem dan op een andere plek als hij niet te groot wordt.

Is het heel erg dat ik hem zomaar heb afgeknipt? Zal hij het zo overleven?
Ik zal straks eens een foto maken.

Ik heb mijn lesje geleerd en zal nooit meer zomaar iets doen zonder het eerst aan jullie te vragen !!

Groetjes Rialle
donderdag 4 oktober 2007 - 13:26
Adrienne

Adrienne

Hi Rialle,

Ik schiet nog dagelijks kemels in de tuin, geen paniek meiske.
Het is wel zo dat er veeeel verschillende soorten euonymus zijn.
De jouwe is misschien wel een groene soort.
T' zijn zeer sterke planten en van snoeien gaat hem het loodje niet leggen.
Ik heb er vorig najaar ook twee een flinke snoei beurt gegeven en verplant.
Ge moest ne keer kunnen zien hoe mooi ze terug zijn.
donderdag 4 oktober 2007 - 14:01
rialle

Rialle

Hoi Adrienne,

De mijne is precies dezelfde als op de foto van Lysianthus.
Hij was ook niet helemaal groen, maar zo goed als..... Hij had een paar takken (korte) met bonte bladeren, en die heb ik inderdaad gebruikt in verschillende bloemstukjes.

Hoe groot zijn die van jou dan nu?

Groetjes Rialle
donderdag 4 oktober 2007 - 14:47
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).