Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Wie kan mij helpen met de vraag of ik mijn hibiscus nou moet laten staan of dat ik de hoop dat hij ooit nog gaat bloeien op kan geven??
2 jaar geleden heb ik hem als lief kleine stokjes bij de bouwmarkt gekocht. Inmiddels issie flink gegroed en heeft tie wel blad, maar bloemen...NEE...geen 1 kleintje te bespeuren....Zal hij ooit gan bloeien???
hoe groot is ie louise
ik heb hem ook klein gekocht en die bloeide volgens mij ook de eerste 2 jaar niet.
als het blad er goed uit ziet en hij is niet dood zou ik hem gewoon laten staan dan bloeit ie volgend jaar met een paar bloemen en het jaar daaar op meer
maar zeker laten staan als het blad goed is .ze bloeien niet gelijk vooral niet als ze zo klein zijn
was bij mij ook,zo kocht ik hem ook mijne is nu of 3 jaar of 4 jaar en bloeit nu pas goed
gr an
succes
en welkom op het form ,gezelig dat je erbij ben bij
deze gekke verslaafde tuin familie.hahahahaha
Hahaha ik snap het hoor, bedankt voor je hartelijke welkom!!
De plant is nu ongeveer een meter hoog en ja het blad doet het echt super! Ik zal hem maar gewoon laten staan en kijken wat hij volgend jaar gaat doen!
Thanks
Ben het eens met: nog poosje geduld oefenen....Geef je hem wel wat voeding?
Mijn hibiscus heb ik deze zomer lekker op het terras gezet en daar bloeit ie aan een stuk door, zelfs nu zitten er meer dan 10 bloemen en knoppen in. Op een plek waar vanaf later in de middag de zon komt.
Ik herinner me ook dat het enkele jaren duurde voordat ie rijkelijk ging bloeien maar de beloning is er nu!
Succes! Marla
mijne staat in de volle grond heeft nooit voeding bij gehad en hij ook zo'n 1 meter lang misschien iets langer misschien 1.50 cm maar langer echt niet
en hij staat s'middags in de zon.
gr an
Bij jonge hibiscussen moet je soms inderdaad wel wat geduld hebben.
Vooral niet te rap wegdoen.
Het gaat soms raar.
Ik heb momenteel 2 even oude zaailingen, denk nu de 3de zomer, die in pot heeft gebloemd, die in volle grond nog niet.
We zullen volgend jaar wel zien.