menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Petasites japonicus Giganteum

Ga naar meest recente reactie

ballekeuh

Tekst aangepast

Ballekeuh

hallo iedereen

een vraagje

kan iemand me aan zaden of een stekje van de Petasites japonicus Giganteus helpen. Ik stel voor om te ruilen met de kostbare zaden van de prachtige Ricinus, de Afrikaanse wonderboom.of als je iets anders wilt...ik kan je altijd eeen lijstje geven met zaden die ik heb.

alvast bedankt
groetjes ballekeu
maandag 5 november 2007 - 17:29
beginnendtuinier

Beginnendtuinier

ik weet niet of je het ziet zitten ze te kopen via internet maar als je deze echt nergens vindt en dit toch speciaal is (ik weet het niet) kan je deze hier kopen
http://www.goodwincreekgardens.com/CatalogSpecific.asp?CatalogID=492
je ziet maar...

greetz Damy
maandag 5 november 2007 - 19:45
ballekeuh

Ballekeuh

ok dank je
ga toch even afwachten of ik met niemand kan ruilen
groeten
dinsdag 6 november 2007 - 18:34
beginnendtuinier

Beginnendtuinier

veel succes
dinsdag 6 november 2007 - 20:36
hildavw

Hildavw

Dit heb ik gevonden op "neerlands tuin".

Een gekweekte soort, die veel hoger wordt dan onze wilde groot hoefblad, is Petasites japonicum 'Giganteus'. Voor deze soort zult u zeker naar een kwekerij of tuincentrum moeten gaan. Deze plant wordt 1,5 - 2 meter hoog. Het is een zeer grootbladige soort, die inheems is langs oevers in Noord-Japan.
Petasites japonicus komt op enkele plaatsen verwilderd voor
Deze plant is alleen aan te raden als u over een flinke tuin met vijver beschikt.

Een bijzondere soort is Japans hoefblad (Petasites japonicus). De plant komt alleen voor op Oost-Voorne, in de omgeving van Den Haag en Amsterdam. De bloemen zijn groenachtig wit, de bladeren sterk gepunt en opvallend lichtgroen van kleur. Laatst ontdekte ik er een standplaats van in het Gaasperpark in Amsterdam-Zuidoost. Op het eerste gezicht leek het een veldje met doorgeschoten slaplanten. De planten komen van oorsprong uit Oost-Azië.

In principe is al het hoefblad een woekeraar. Om de planten binnen de perken te houden moet om de paar jaar de schop erin gezet worden om exemplaren te verwijderen. Afperking van de wortelruimte met verticaal aangebracht folie kan natuurlijk ook.

succes ! Hilda
vrijdag 9 november 2007 - 16:16
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).