menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Cornus Eddies White Wonder

Ga naar meest recente reactie

Lut2

Lut2

Mijn Cornus "Eddie's white wonder" stond een aantal jaren in pot en gaf een prachtig rode herfstverkleuring.
Sedert deze zomer staat hij in volle grond, doch de verkleuring is belange zo mooi niet meer.
Waaraan zou dit kunnen liggen? Is er een bepaalde voedingsstof te kort in de grond?

Lut
zondag 11 november 2007 - 18:05
Esem

Esem

Een oorzaak zou kunnen zijn ondat je plant nu in volle grond staat.
De verkleuring van het blad komt door de koude,en nu de plant niet meer in pot staat worden de wortels minder vlug afgekoeld.
Minder afkoeling=minder verkleuring van het blad.
Gr Eddy,
zondag 11 november 2007 - 18:28
Detuinenindemen

Detuinenindemen

Juist struiken die meer voedsel krijgen, verkleuren minder sterk. In de volle grond zal de struik wellicht makkelijker voedsel kunnen krijgen dan in een pot.
zondag 11 november 2007 - 19:25
Lut2

Lut2

Dank u wel voor de vlugge antwoorden. Ik ben er weer wat wijzer door geworden.

Lut
dinsdag 13 november 2007 - 07:45
wimmeke

Wimmeke

hey lut...

ik weet dat dit niks met je onderwerp hier te maken heeft, maar ik vroeg me af welke bloem jij op je avatar hier staan hebt...

ik vind em heel erg mooi...
donderdag 22 november 2007 - 22:22
greener

Tekst aangepast

Greener

Wim,

ik hou het op een rode cultivar van een zonnebloem.
Laten we horen wat de eigenaar zegt
groetjes,

Greener
zaterdag 24 november 2007 - 10:23
Lut2

Lut2

Ja, het is een gewone zonnebloem.
Op het pakje zaad stond wel dat het zwarte waren. Echt zwart zijn ze niet (eerder bordeau), maar ik vind ze toch mooi van kleur. Elk jaar zaaien ze zichzelf nu uit op dezelfde plaats. De kleuren zijn wel aan het veranderen, af en toe zit er al eens ene tussen die meer naar het oranje of gele gaat.

groetjes
Lut
zaterdag 24 november 2007 - 16:50
wimmeke

Wimmeke

dank je wel voor de info , Lut...

waarschijnlijk heb je het pakje niet meer ergens liggen?

om even de precieze naam te weten?

zondag 25 november 2007 - 10:50
Lut2

Lut2

Ik heb het pakje niet meer, maar ik heb het gewoon in de Aveve gekocht. Het moet volgend seizoen zeker opnieuw verkrijgbaar zijn.http://forum.tuinadvies.be/smileys/smile0261.gif
http://forum.tuinadvies.be/smileys/smile0261.gif
zondag 25 november 2007 - 14:14
Jules

Jules

Beste Lut,
Laat u toch maar niet te veel wijsmaken.
Ik heb reeds ja-a-ren een cornus E.W.W. in volle grond staan en ieder najaar weer heeft hij die werkelijk prachtige verkleuring van zijn bladeren. Ik verwacht bij uw plant de volgende jaren ongetwijfeld hetzelfde fenomeen. Geloof me. Ook elders weet ik E.W.W. in volle grond staan met prachtige verkleuring in de herfst.
zondag 25 november 2007 - 21:32
u857287

U857287

dag
wij hebben sinds dit jaar 2 cornusstruiken in volle grond staan, (florida en kousa), en allebei hadden ze prachtige rode bladeren in het najaar. Het zijn nochtans maar heel jonge struiken.
groeten
Lieve
maandag 26 november 2007 - 16:54
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).