Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Hallo wie weet of kent er iets van Dwerglupinen, heb op het net al gezocht maar via zoekmachienes vind je niet echt veel, nu was mijn vraag zijn het vaste planten of moet je ze ieder jaar opnieuw uitdoen voor de winter en binnen bewaren wie weet hier meer over of heeft ze ook staan ?
ge moogt me gerust mailen hoor
"Dwerglupinen zijn net zo mooi als de bekende hoge lupinen, maar de naam geeft al aan dat ze laagblijvend zijn, dus ook zeer geschikt voor de wat kleinere tuin. Als de uitgebloeide bloemtrossen regelmatig weggeknipt worden, wordt er een tweede bloei gestimuleerd. "
Dit is alles wat ik gevonden heb.
Vermoedelijk kan je ze dus behandelen zoals de gewone lupine.
nu weet ik nog niet of het ene vaste plant is die jaarlijks terug komt of kapot gaat he
De dwerg lupine is een sterk geurende eenjarige plant.
Zet ze daarom dicht bij een terras of oenstaande raam wil je volop genieten van de geur.
Groeid in alle grond maar geeft voorkeur aan een goed doorlaatbare humusrijke grond en liefst in de volle zon.
Worden ongeveer 50 cm hoog en is makkelijk te zaaien.
De eenjarige lupine is bij velen onbekend maar u zal deze dwergsoort met zachtroze bloemen niet snel vergeten. ’s Avonds geven ze een heerlijke geur af en lokken zo de nachtvlinders.
Als het deze is , zijn ze éénjarig hé, nu weet je het wel hé
Groetjes
Lysianthus [afbeelding verwijderd niet-https]
Hoi Hilda ik heb ze ook bij Bakker besteld, maarja heb niet enkel die bestelling gedaan he dat zou beetje onnozel geweest zijn maar allesinds als je kan wachten tot volgend seizoen kan ik je eventueel zaadjes bezorgen he ik ga er allesinds zaad van proberen te winnen het is wel een kleurenmix