menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Bakker

Ga naar meest recente reactie

Sandy

Sandy

Hallo, heeft iemand al eens iets besteld bij de bakker... zijn dat fatsoenlijke planten ? Of zouden jullie het afraden ?
groetjes
Sandra
vrijdag 11 januari 2008 - 19:05
beginnendtuinier

Beginnendtuinier

Hallo
Ik heb er al eens aardbeiplantjes besteld en toen ze aankwamen waren de plantjes in rustk, het zag er een beetje raar uit maar ik heb ze dan geplant en elk plantje is zéér mooi gelukt.
In het boekje staat ook dat ze tot 5jaar bloei- en groeigarantie geven.
Zen zijn goed te vertrouwen hoor.
veel succes
greetz Damy
vrijdag 11 januari 2008 - 19:35
Spuddy

Spuddy

In de catalogus van bakker is elke foto gefotoshopped. Alleen al om die reden bestel ik nooit bij hen.
vrijdag 11 januari 2008 - 20:15
hildavw

Hildavw

Het is waar dat ze garantie geven, maar dat is nogal omslachtig.

Enkele jaren terug heb ik ervan "geprofiteerd", dan krijg je een waardebon ter waarde van hetgeen niet gelukt is, zodat je dus terug daar moet bestellen.

Maar in het algemeen vind ik ze nogal duur en inderdaad, zoals op de foto's zal je de planten nooit krijgen.

Ik koop dus ook liever de plantjes die ik zie.

groetjes

Hilda
vrijdag 11 januari 2008 - 22:14
Sandy

Tekst aangepast

Sandy

Het is zo dat ik daar een plantvoorbeeld in gezien heb en voor 30 planten was het 36,50 euro. Nu zei mijn man dat het eerste jaar dat er heel zielig ging uitzien, niet zoals op de foto ... maar ja, alles moet groeien he !
Maar als ik diezelfde planten ergens anders ga kopen denk ik dat ik duurder uit ben. En het zijn juist die planten die ik zelf ook al wou kopen.
Het ging om Lupinen, campanula, lavendel, scheefbloem, echinacea, hosta en margrieten...

Zou ik het dan riskeren ? Of toch maar direct ergens anders gaan halen ? waarschijnlijk heeft iedereen gelijk en zou ik het beter direct gaan kopen ergens anders!
zaterdag 12 januari 2008 - 08:10
minouke

Minouke

Vroeger (ja 20 jaar geleden) heb ik ook eens planten besteld volgens een borderplannetje van hun, ik verschoot toen ze aankwamen omdat ze er zo miezerig uitzagen maar alles is toch wel goed gekomen hoor, en nog dezelfde zomer.

Wat ik wel vind van bakker is dat het altijd, jaren lang dezelfde planten zijn, weinig nieuws en zeker niets speciaals, meestal de gewone soorten.
zaterdag 12 januari 2008 - 09:35
Sandy

Sandy

hi minouke,
dat is waar, er is geen verandering in te bespeuren tegen een aantal jaren geleden... maar voor wat wij willen is het eigenlijk goed genoeg. Alleen wil ik geen weggegooid geld natuurlijk!
Maar dat is toch wel al goed nieuws he
zaterdag 12 januari 2008 - 10:06
Tine

Tine

Ik heb tot nu toe goede ervaringen gehad met Bakker. Er is wel eens een plant vroegtijdig dood gegaan maar ik kreeg er vlot, zonder problemen , een nieuwe voor terug.

Tine
zaterdag 12 januari 2008 - 10:59
Indah

Indah

Ik heb nog nooit planten besteld bij bakker, omdat ik vind dat ze nogal duur zijn, en zoals sommigen zeggen, zeg ook ik : ik koop geen planten die ik niet eerst eens gezien heb, want op de foto's kun je niet echt vertrouwen.

groeten, Indah
zaterdag 12 januari 2008 - 12:47
Angelo

Angelo

ik heb al geregeld planten besteld bij bakker, en ik moet zeggen, ik koop ze liever in een centrum waar ik ze zie, want soms is het gewoon niet de moeite wat je van bakker krijgt. Klein stukjes wortel, en ik mocht geluk hebben mocht er van die 10 plantjes, 3 groeien.

ook de bloembollen, geplant op de zelfde manier als die van de aldi, en die van de aldi, groeiden en bloeiden goed, die van bakker, waren niet de moeite.

Ook al een pruimenboom besteld, ze gaven garantie van het volgende jaar al bloemen te hebben, wel geen enkel bloem gezien

ik ben niet tevreden over bakker, heb eergisteren de laatste keer besteld, voor te kijken of ze al iets beter zijn geworden.

zaterdag 12 januari 2008 - 13:26
Lut2

Lut2

Mijn schoonmoeder kocht vroeger altijd haar planten bij Bakker. Helaas is ze reeds overleden, maar ik vond dat haar planten er altijd fantastisch uitzagen. Van haar heb ik de liefde voor planten geërfd.
zaterdag 12 januari 2008 - 17:40
printemps

Printemps

als je de transportkost erbij telt is het best wel duur
ben ook niet tevreden
de planten zijn niet echt wow

dus ik koop in een plantencentrum,winkel,markt of soms op een beurs
ik wil ze in het echt gezien hebben

mvg
an
zaterdag 12 januari 2008 - 17:49
Esem

Tekst aangepast

Esem

printemps,
Ik ben het volledig met je eens,
Koop geen kat in een zat,je moet de planten kunnen bekijken en zelfs voelen.
Gr Eddy,
zaterdag 12 januari 2008 - 18:00
Sandy

Tekst aangepast

Sandy

jullie hebben me allang overtuigd .... ik ga zeker niet bij bakker die planten kopen, maar gewoon bij mijn tuincentrum waar ik altijd ga. Mijn man zei ook, als de planten niet goed zijn is goedkoop ook duurkoop.
Dank jullie wel voor al die inbreng. Het plantvoorbeeld ga ik wel gebruiken omdat het ongeveer datzelfde was dat ik in gedachten had.

zaterdag 12 januari 2008 - 19:10
wimmeke

Wimmeke

Ik bestel meestal zaden bij Bakker... Daar kan je nu eenmaal weinig verkeerd meedoen...
Een enkele keer bestelde ik een aantal plantjes, en inderdaad, bij levering zien ze er enorm zielig uit, maar eens geplant in de tuin gaven ze toch een mooi resultaat...
Het hangt dus echt af van persoon tot persoon blijkt uit deze posting hier, maar tot nu toe ben ik steeds tevreden geweest... De prijs, tja... Niet echt goedkoop omwille van de verzendingskosten die erbij komen, maar dat moet je dan afwegen, hee...
Als je niet echt mobiel bent dan is postorderbedrijf een goede oplossing, maar meestal ga ik zelf ook naar mijn favoriete tuincentra om plantjes te shoppen

Wimmeke
maandag 14 januari 2008 - 10:26
Sarah

Sarah

Ik koop al 25 jaar bij bakker en willemse (zijn samen gegaan).
Ik heb helemaal geen slechte ervaringen me ze. Ze geven een heel goede service en zijn heel makkelijk. Ik koop meestal bloembollen en als er iets aparts is, dat ik niet bij ons in het tuincentrum kan kopen. In het tuincentrum is het ook niet altijd even goed hoor. Soms koop je iets en dan blijkt het bv een heel andere kleur te zijn achteraf. nou dan kan ik het niet meer terug brengen hoor, en bij bakker doen ze daar niet moeilijk over. maar het is gewoon ieder zijn idee wat men wil.

Je moet denk ik ook niet die grote pakketten kopen, maar gewoon selectief.

Ik heb trouwens gisteren nog even in het boekje aangekruist wat ik eventueel ga bestellen.

veel succes ermee en doe gewoon wat je zelf denkt dat goed is.

groetjes Sarah
maandag 14 januari 2008 - 14:35
Etienne45

Etienne45

Wie denk je dat die duizenden boekjes en tombola s en gratis ditjes en datjes betaald ?
maandag 14 januari 2008 - 17:32
Bowie

Bowie

Ik heb er ook al besteld en half om half tevreden.

Voor zaad, geen probleem, daar kan je niks verkeerd mee doen.

Een paar jaar geleden een aantal minifruitboompjes gekocht en er kwamen (zoals het mij gezegd was) na het 3de jaar vruchten aan. Zaten goed verpakt.

Ook al een paar fuchsia en geraniumsoorten gekocht. Waren idd nogal miezerige plantjes, maar ja ze worden natuurlijk in rust verkocht. Gedurende de zomer zijn ze toch uitgegroeid tot mooie planten.

Toch ook al een paar missers gehad, planten met wortelstokken, die niks doen. Een keer een struik dat niet opkwam.
Wel terugbetaling gehad, maar niet in centen maar in een waardebon. Dan moet je natuurlijk weer bestellen.

Trouwen niet alleen bij hen zullen de foto's gephotoshopped zijn, dat zal wel in elke tuincatalogus/website zijn.
dinsdag 15 januari 2008 - 09:41
Yvonne

Tekst aangepast

Yvonne

Ook al een pruimenboom besteld, ze gaven garantie van het volgende jaar al bloemen te hebben, wel geen enkel bloem gezien

Ik heb hier al een jaar of 3 / 4 een pruimenboompje van Bakker staan en ik heb ook nog nooit één bloempje of pruim gezien ............
zondag 27 januari 2008 - 17:25
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).