menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Groei Amaryliss schiet niet op

bloempot

Bloempot

Hallo tuinvrienden

In oktober heb ik in de Hema een Amarylliss-bol gekocht.

Op de verpakking staat de vermelding "in de huiskamer". De bol moest ingeplant worden tussen september en november en zou dan moeten bloeien tussen november en december.

Na meer dan 3 maanden worden nu pas enkele uitsteeksels zichtbaar aan de bol. Ik heb dus nog lang geen bloem op mijn Amaryliss

Doe ik misschien iets verkeerd? Of is deze trage groei normaal? De bol staat in een voldoende grote pot op mijn vensterbank. Tussen iedere gietbeurt laat ik de grond een beetje uitdrogen.

Alle tips zijn hartelijk welkom!
dinsdag 15 januari 2008 - 16:30
Lysianthus

Lysianthus

Hallo bloempot,

Over hoe je hem terug kan laten herbloeien heb ik wel een artikel gevonden...............misschien kan je er iets mee doen enne ................. ik hoop dat iemand anders je nog kan verder helpen , alvast succes!!

[afbeelding verwijderd niet-https]
dinsdag 15 januari 2008 - 16:54
Fons

Fons

Bloempot,aan amaryllis (hippaestrum) vraagt veel gedult, eerst inplanten, daarna moet de bol bewortelen, daarna moet uit de bol de bloemknop zich ontwikkelen,dit hele proces kan wel drie maanden en meer uitlopen, dus veel gedult.
Verzorging,oppotten in een niet te grote pot, de bol voor de helft inplanten, geen water geven tot de bloemknop verschijnt,daarna zeer spaarzaam water geven, da plant warm en licht zetten, tijdens de bloei frisser zetten geeft langere bloei.
Beter is bloembollen van amaryllis te kopen als de bloemknop al zichtbaar is of liever een plant die reeds opgepot is en de bloemstengel al een bepaalde lengte heeft, die zijn zelfs minder prijzig.
dinsdag 15 januari 2008 - 22:08
hildavw

Hildavw

Wat Fons zegt heb ik ook al ondervonden.
Ik koop nu ook geen blote bollen meer, enkel maar opgepotte.
In november heb ik er een gekocht en die staat nu mooi te bloemen.
groetjes

Hilda
woensdag 16 januari 2008 - 12:37
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).