menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Naam van deze plant

Ga naar meest recente reactie

Matthias1

Tekst aangepast

Matthias1

Kan er mij iemand vertellen hoe deze sukkelaar heet?
Mijn schoonvader heeft er ook ene maar een gezonde, kan ik daarvan een stekje nemen?

[afbeelding verwijderd niet-https]
By sylvieenmatthia, shot with Canon PowerShot A540 at 2008-02-11
maandag 11 februari 2008 - 09:20
LauraK

LauraK

Hallo Matthias,

Het zou een Phoenix roebelinii kunnen zijn, maar dan wel een overleden exemplaar...
Heeft deze palm buiten gestaan tijdens de vorst? Daar kan hij nl. niet tegen.
Voor zover ik weet is stekken niet mogelijk.

Groeten van Laura.
maandag 11 februari 2008 - 09:36
Matthias1

Matthias1

Hij heeft inderdaad buiten gestaan, huis is te klein met onze kinderen. Wil een nieuwe hebben maar zal hem dan in de winter bij een kennis binnen zetten.
maandag 11 februari 2008 - 09:38
Esem

Esem

Ja idd. een dood exemplaar,
en zoals hierboven al is geschreven stekken gaat niet alleen zaaien en dan nog,is het geen simpele opdracht om tot enkele % slaagkans te komen.
Misschien de vraag eens stellen over het zaaien op het topic :TROPISCHE PLANTEN en KAMERPLANTEN
gr Eddy
maandag 11 februari 2008 - 12:33
LauraK

LauraK

Hallo Matthias,

Als het ruimtegebrek een probleem is, kan je ook overwegen een winterharde palm in
je tuin te zetten. Trachycarpus fortunei is daar een voorbeeld van, die kan tot -18 graden
verdragen. Er zijn hier meerdere mensen die deze palm zelf hebben, en zelfs mensen die
hem kweken. Misschien is dat een alternatief? Hij kan dan gewoon 's winters buiten blijven.
Bijgevoegd een van internet 'geleende' foto om te laten zien hoe die palm eruit ziet, als
hij ouder is.

Groeten van Laura.
[afbeelding verwijderd niet-https]
maandag 11 februari 2008 - 14:18
beginnendtuinier

Beginnendtuinier

Hallo
Het zou ook een Phoenix canariensis kunnen zijn.
Maar als deze stekels heeft aan de bladeren (bij de oorsprong) dan zal het eerder een Phoenix roebelinii zijn denk ik zoals laura al had vermeld.

greetz Damy
maandag 11 februari 2008 - 19:25
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).