Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
ik heb van de Sinaasappels de pitten gebruikt alsook van de Citroen, dan heb ik die pitten laten drogen tot dat ze zo een beetje rimpelig werden, dan heb ik die pitten voorzichtig gepeld en in een bakje met potgrond gestoken en na enkele weken beginnen ze te kiemen en komen er plantjes van
Wij hebben hier ook appelsienplanten staan: mijn zoon die enkele pitjes gewoon in potgrond heeft gestoken.
Ondertussen zijn ze al 2 keer verpot en al 60 à 80 cm hoog. [afbeelding verwijderd niet-https]
Hij verzorgt ze zeer goed, maar
moet er eigenlijk meer gebeuren dan enkel kijken, watergeven en verpotten op tijd en stond?
Wij hebben hier ook appelsienplanten staan: mijn zoon die enkele pitjes gewoon in potgrond heeft gestoken.
Ondertussen zijn ze al 2 keer verpot en al 60 à 80 cm hoog. [afbeelding verwijderd niet-https]
Hij verzorgt ze zeer goed, maar
moet er eigenlijk meer gebeuren dan enkel kijken, watergeven en verpotten op tijd en stond?
Lino
Goch 'k weet het niet mijn vader had er in de tijd ook eentje gekweekt en ook gewoon maar enkel water gegeven tot op een gegeven moment kwamen er bloesems op en toen is hij doodgegaan
Maar ik denk, dat er bij citroenen en appelsienen ook rassen zijn, die geent moeten orden of heb ik dat vekeerd. Komen aan zaailingen ook echt eetbare vruchten, die lekker zijn. Gaat het anders, dan bij onze vruchtbomen? Uit een Golden Deliciouspit komt echt geen Golden Delicious appel, maar een wild soort.
Maar ik denk, dat er bij citroenen en appelsienen ook rassen zijn, die geent moeten orden of heb ik dat vekeerd. Komen aan zaailingen ook echt eetbare vruchten, die lekker zijn. Gaat het anders, dan bij onze vruchtbomen? Uit een Golden Deliciouspit komt echt geen Golden Delicious appel, maar een wild soort.
Geen idee eigenlijk maar 't zou meer als sierplant bedoeld zijn denk ik hoor