menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Acacia armata -- Mimosa

Ga naar meest recente reactie

PascalBrysse

PascalBrysse

Hallo,

Ik heb vandaag een Acacia armata of Mimosa gekocht.

Kan iemand me iets meer vertellen over deze prachtig geelbloeiende voorjaarsbloeier?

Ik had gehoord dat deze plant familie is van buxus??
Ik had ook gehoord dat deze winterhard is, maar op het etiket staat dat hij niet tegen vorst kan??
Kun je deze plant gemakkelijk stekken??

Alvast bedankt.

Pascal

[afbeelding verwijderd niet-https]
woensdag 5 maart 2008 - 20:58
u857287

U857287

dag
wij hebben hem verleden najaar in het tuincentrum gekocht en onmiddellijk in volle grond gezet, zou ook winterhard zijn, mits bescherming,
ondertussen leeft hij nog even, afwachten gewoon

lieve
woensdag 5 maart 2008 - 21:01
PascalBrysse

PascalBrysse

Hallo Lieve,

Bloeit hij nu niet? Hij zou bloeien in het voorjaar en najaar?

Pascal
woensdag 5 maart 2008 - 21:04
u857287

U857287

dag pascal

ja, hij zou naar het schijnt in het begin van het jaar moeten bloeien, maar het is enkel nog maar een stokje dat recht staat, ik hoop al dat hij het zal overleven, met dat bloeien zal ik nog even wachten tot hij ook weer opnieuw blaadjes krijgt, want hij is ook nog zo kaal als iets.

groetjes

lieve
donderdag 6 maart 2008 - 20:40
Fons

Fons

Acacia armata is geen familie van buxus
" " is niet winterhard moet minstens boven de 3°c overwinteren
" " is moeilijk te stekken, zaaien is goed mogelijk.
Acacia dealbata zou op beschutte plaats buiten kunnen overwinteren doch twijfelachtig.
donderdag 6 maart 2008 - 21:18
koenh

Koenh

ik ken iemand die er een buiten in volle grond heeft staan, inmiddels al meer dan 10 jaar geloof ik. Is wel midden in de stad, en tegen 2 muren, maar hij heeft nog nooit last gehad van de vorst, en bloeit elk jaar fantastisch mooi. De eerste jaren werd hij 's winters wat afgeschermd, maar nu nooit meer.
Het is dus mogelijk, maar misschien enkel goed beschut.
vrijdag 7 maart 2008 - 13:28
PascalBrysse

PascalBrysse

Hallo allemaal,

Bedankt voor de info, ik ben al weer wat wijzer. Ik hou de plant nog wat binnen nu, en plant hem in april buiten. En volgende winter pak ik deze goed in of zet deze terug binnen.

Als er nog mensen zijn met ervaringen, laat het maar weten é.

Groeten Pascal
vrijdag 7 maart 2008 - 13:33
mimosa

Mimosa

hello pascal

ik ben eindelijk blij dat ik op deze forum lees dat er iemand ook graag deze plant
zie.ik had altijd gedacht dat je alleen mimosa's kon hoeden in warme omstandigheden.zeker dat deze week in promotie staan in bepaalde winkels
vrijdag 30 januari 2009 - 19:06
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).