menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Dracaena Massangeana

noepeke

Noepeke

Hoi Allemaal ,

ik ben een probleempje met men Dracaena Massangeana, hij toont sinds enige tijd bruine plekken op de puntjes van de bladeren en er sterven nogal veel bladeren af.
de glans van de bladeren is sinds kort ook veel minder als vroeger.

Ik geef hem 1 keer per week niet te veel water.

Hebben jullie enig idee wat hier het probleem kan zijn en hoe ik dit kan verhelpen aub?

Hartelijk dank,

Groetjes,
Noepeke
zondag 6 april 2008 - 23:19
cornelia

Cornelia

Hoi,

Misschien heeft u hier iets aan;

De Dracaena voelt zich het best in een warme kamer.

Praktisch
- geregeld gieten, maar niet te vaak;
- verdraagt beter een droge kluit dan natte voeten
- het blad geregeld afsproeien laat de plant er beter uitzien;
-ieder jaar de bovenste grondlaag uit de pot schrapen en door verse aarde vervangen;
- bij voorkeur kamertemperatuur, 22 – 28 C. 's Winters iets koeler, nooit onder 12 – 15 C;
- lichte standplaats, zonder direct zonlicht;
- klassieke potgrond. Om de twee weken normale bemesting, oudere planten wekelijks. Indien noodzakelijk, in het voorjaar verpotten.

Ik heb er ook 1 die er gelukkig (nog) mooi bij staat. Was op zoek naar verzorgingstips en kwam deze tegen.

groeten, cornelia
maandag 7 april 2008 - 20:30
Fons

Fons

Dracaena massangeana staat graag in een vochtige omgeving, de winterse verwarming zorgt voor te droge lucht in de huiskamer, de winterse donkere dagen zorgen voor te weinig licht, vermoedelijk vandaar bladverkleuring,wat ge kunt doen is de plant zo licht mogelijk zetten maar niet in zonlicht, een schaal gevult met water met daarin een omgekeert bord of schoteltje of steentjes om uw plant op te plaatsen om vochtige omgeving te creeren, of regelmatig benevelen of de bladeren met vochtige doek afvrijven, ev. broezen in bad (niet de potkluit).
De potkluit matig vochtig houden en tussen de gietbeurten laten opdrogen,plantenvoeding om de veertien dagen toedienen,en als de plant een langere periode niet verpot werd nu verpotten.
maandag 7 april 2008 - 21:11
noepeke

Noepeke

Hratelijk dank voor jullie nuttige uitleg, ik ga hem zeker eens bemesten want dat is wel al een tijdje geleden en hij is een maandje geleden verpot.


Groetjes,
Noepeke
maandag 7 april 2008 - 21:27
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).