Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Ik ga niet akkoord met de foto waarvan je beweerd dat het moederkruid (tanacetum) is. Blad lijkt er langs geen kanten op. Lijkt mij eerde Kindje op moeders schoot dan moederkruid. Correct me if im wrong
Denk dat Spuddy gelijk heeft, had de Nederlandse vertaling gezocht van Tolmiea menziesii en vond moederkruid.
Het probleem komt allicht door dat soms dezelfde naam aan verschillende planten worden gegeven.
Daarom is het beter te verifiëren met de Latijnse naam.
Indien ik het ook mis heb dan maar wachten op tot iemand ons het juiste antwoord geeft.
Groetjes
NB Tanacetum parthenium heb ik in de tuin staan en die is het zeker niet
Enzy er is inderdaad een zevenblad cultivar met bont blad te koop bij vaste planten kwekers onder de benaming Aegopodium podograria 'Variegatum', vooral toe te passen als bodembedekker, deze is bijna net zo hardnekkig en woekerend als het gewone zevenblad ( al beweert men ook van niet, je moet kunnen verkopen hé)vooral op zwaardere of vochtige gronden,, wel oppassen met wat je allemaal op internet vind over bodembedekkers
Er zit geen moederkruid bij!. Moederkruid heb ik zelf in de tuin staan en de 2e foto lijkt er totaal niet op.
Ik neig bij foto nr 2 naar het antwoord van Spuddy, een kindje op moeders schoot soort.
In de allereerste foto zie ik ook kleefkruid op de voorgrond
groetjes,
Enzy er is inderdaad een zevenblad cultivar met bont blad te koop bij vaste planten kwekers onder de benaming Aegopodium podograria 'Variegatum', vooral toe te passen als bodembedekker, deze is bijna net zo hardnekkig en woekerend als het gewone zevenblad ( al beweert men ook van niet, je moet kunnen verkopen hé)vooral op zwaardere of vochtige gronden,, wel oppassen met wat je allemaal op internet vind over bodembedekkers
groet
Hoy Hugo
Ik heb dit plantje al zeker meer als 10 jaar in mijn tuin staan (ooit is gekocht ,maar wist de naam niet ),het kruipt wel verder ,maar vind niet echt overdreven ,heb er nog nooit iets van uitgetrokken ,denk da het nu een oppervlakte bekleed van 2 meter op 2 meter ,staat onder een boom en we hebben zandgrond ,in de zomer dus heel droog
Er zit geen moederkruid bij!. Moederkruid heb ik zelf in de tuin staan en de 2e foto lijkt er totaal niet op.
Ik neig bij foto nr 2 naar het antwoord van Spuddy, een kindje op moeders schoot soort.
In de allereerste foto zie ik ook kleefkruid op de voorgrond
groetjes,
Hoy Rita
Ik dacht da kindje op moeders schoot ,da uit 1 blaadje nog blaadjes kwamen ???en die op mijn fotoke is da niet daar komen uit de blaadjes stengels met bloemkes ,in ieder geval het zet zich heel goed verder ,komt overal uit
ja kleefkruid da heb ik ook in mijn tuin ,onkruid groeit hier goed bij mij