Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Hallo,
Ik had hier al eens een topic geopend over mijn aanwinst zomerbollen. Het wordt hoog tijd dat ze de grond in gaan! Ik heb echter geen idee wat ik er nog bij moet planten. Het zijn allerlei soorten bollen in wit en roze. Maar in d' lente en herfst schiet daar natuurlijk niks van over, dus wil ik er graag een soort vaste plant bij. Of zaai ik er beter eenjarigen tussen? Ik heb echt geen flauw idee... Ik zou er wel graag nog iets dieppaars bij krijgen om het roze wat te breken. Heeft iemand tips voor mij?
Alvast bedankt!
Heb je al eens gekeken op ons tuinadvies plantengids, erg handig!!! met een zoekrobot waar je kan sorteren op kleur, bloeiperiode,wintergroen, bodembedekker enz................
Kijk eens op onderstaande link, je vind daar zeker ideetjes.
ps: ik zou het combineren met vaste planten, zowel groenblijvers als bladverliezende, zomerbollen
( zaols je vermeldde) voorjaarsbloeiers en zeker éénjarigen zaaien.
Aangezien ik net ook een hele vracht lavendelplanten kreeg heb ik het zo aangepakt: een groot lavendelveld met daarachter de grootste bollen, links en rechts kleinere bollen. Ben benieuwd hoe het er over enkele maanden zal uitzien!
groetjes,
Anke