menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Fuchsia ziekte

Ga naar meest recente reactie

dj1

Dj1

Op bij gevoegde foto is een belleboomke te zien dat waarschijnlijk ook zijn bladeren zal verliezen als ik niet ingrijp en zal het worden zoals op de op de achtergrond geplaatste fuchsia(wel een andere soort).
de bovenkant van de bladeren vertonen bruine vlekjes;op de onderkant is de reden daarvan tezien.Dit is te zien op de tweede foto. Mijn vraag wat is dit en wat kan ik er tegen doen. De planten staan in de schaduw zijde en krijgen speciale voeding voor fuchsia's

[afbeelding verwijderd niet-https]

[afbeelding verwijderd niet-https]
maandag 28 juli 2008 - 20:57
JovanDreumel

JovanDreumel

De 2e foto is niet helemaal duidelijk, maar het wijst op roest (=schimmelziekte). Nu even verder googchelen om te zien of dit klopt.
maandag 28 juli 2008 - 21:52
danny2

Danny2

Is inderdaad roest, en moeilijk te bestrijden. Zou je preventief moeten behandelen, net als bij bv. prei.
Kan zich snel verder zetten maar is niet dodelijk voor je plant. Ze zal veel blad verliezen maar ook steeds nieuw blad en bloemen aanmaken. Ziet er anders wel een mooie' Celia Smedley' uit.

groetjes danny
maandag 28 juli 2008 - 22:02
dj1

Dj1

dank voor uw reactie's.

Boompje is eigen kweek ; heb het toch een 8 tal jaren en 'tzou jammer zijn moest het de geest geven.
Heb de fuchsia's behandeld met product tegen "witziekte en roest" op sierplanten en groenten, eens zien of dit goed zal doen.

groeten
dj1
dinsdag 29 juli 2008 - 12:50
dj1

Dj1

dank voor uw reactie's.

Boompje is eigen kweek ; heb het toch een 8 tal jaren en 'tzou jammer zijn moest het de geest geven.
Heb de fuchsia's behandeld met product tegen "witziekte en roest" op sierplanten en groenten, eens zien of dit goed zal doen.

groeten
dj1
dinsdag 29 juli 2008 - 12:51
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).