Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
wie kan mij hierbij helpen .De geraniums staan in volle zon, krijgen voldoende water en voedsel. Dit probeem komt ieder jaar terug . Bij het planten dit jaar heb ik een deel van de grond vernieuwd en wat compost in verwerkt , maar dit probleem komt nog steeds terug. Op beide fotos is te zien hoe het begint en wat het resultaat ervan is
Als ik de geraniums (pelargoniums) zo eens bekijk zijn het reeds overjarige planten. Als ik mij hier in vergis moet je me direct corrigeren.
Als dit wel zo is zou je ze het allerbeste in goede, nieuwe potgrond zetten. Het lijkt mij niet op slakkenvraat want ik zie geen slijmsporen.
Nog beter is straks van de nog goede planten stekken nemen en die dan oppotten in schone / nieuwe potgrond (nadat ze voldoende wortels hebben gezet) Ieder apart!
Ik zet mijn overjarige en ook jonge geranium planten alleen maar in nieuwe potgrond. Ze zijn nogal bevattelijk voor ziekten.
De perlargoniums zijn allen nieuw aangekochte planten,die ik zelf ben gaan uitzoeken bij een kweker.
Heb vandaag nog eens bekeken en zie dat de stammen aan het rotten zijn, misschien door de overvloedige regen van de laatste 3 weken ??? Het rare is wel dat de andere planten nog zo mooi staan
Er vanuit gaande dat je geraniums jonge gestekte planten zijn.. Dan staan ze te nat of er zit iets in je grond ( te ondoorlatend) waardoor de geraniums het niet goed doen. Deze planten houden van droge voeten, en aan regen hebben ze ook een grondige hekel ( dan worden ze smetterig zoals wij dat hier noemen)
Ik houd ze zelf nooit in de volle grond maar altijd in potten en aan de droge kant (voor zover dat gaat in ons natte klimaat).
Probeer het volgende eens.. De plant die je op de foto hebt gezet...(die bijna zonder blad), eruit halen, de kop eruit halen (toppen) en in goede potgrond zetten. Niet te veel water geven en op een plek zetten die veel zon geeft, een beetje wind verdragen ze ook wel maar geen regen op de kop.
Je praat ook over de andere planten die nog zo mooi staan.. zijn dat ook geraniums of andere planten?
groetjes,
Rita
De eerste foto nog eens goed bekeken, er zitten mij persoonlijk al te veel gelige bladeren aan.
"Je praat ook over de andere planten die nog zo mooi staan.. zijn dat ook geraniums of andere planten? "
Om op deze vraag te antwoorden heb ik nog een foto gemaakt met de plaats waar de geraniums staan. De bloembak meet 1mx1m en heeft een hoogte van 30-35 cm; daarin staan 9 geraniums 3x3 met langs de 4 zijden op de rand 2(x4) lobbelia's. Misschien is dit te veel op deze ruimte.Links zie je de geranium die het niet doet (dikke stam) en rechts bloeien ze uitbundig .Raar????
Zal deze avond de plant (zonder blad) er uithalen en in pot zetten en zien wat het geeft.
Als ik je plantenbak zo zie vermoedelijk zat er dan "gewoon" een slechte geranium tussen
Ben toch benieuwd hoe de plant zich houdt als je hem/haar verplant hebt.
Laat het me weten.