menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Wie kent deze plant

Ga naar meest recente reactie

hamamelis

Hamamelis

Hallo,

wie kent deze plant, is ineens in de tuin verschenen, zeker niet zelf geplant of gezaaid.

Het ziet er wel heel mooi uit, maar als het onkruid is doe ik het misschien toch liever weg...

[afbeelding verwijderd niet-https]
zaterdag 30 augustus 2008 - 11:15
xerofyt

Tekst aangepast

Xerofyt

heeft veel weg van Antirrhinum majus - Leeuwenbek, in het Frans gueule de loup, een vaste plant maar in de tuin meestal als eenjarige.

mvg,
Xerofyt
zaterdag 30 augustus 2008 - 11:43
Tine

Tine

Dat klopt, dit is een leeuwenbek. Een graag geziene plant in de tuin.

Tine
zaterdag 30 augustus 2008 - 11:57
rit_

Tekst aangepast

Rit_

Deze heb ik ook gevonden, nog maar pas in bloei blijkbaar. Mijne heeft ook een paarsere kleur.Bij determineren kwam ik wel steeds terecht bij de lipbloemenfamilie(Lamiaceae). Terwijl deze plant in de helmkruidfamilie (Scrophulariaceae) toebehoord. Dit wordt dus beschouwd als onkruid? Ik denk dat het een geimporteerde plant is die hier blijkt te overleven als onkruid.In de rode lijst wordt hij onder voorkomen aangeduid als: 'criteria niet van toepassing'.Betekent dit dat hij niet zeldzaam is of dat er gewoon nog niet genoeg verspreidingsgegevens over zijn?Alvast bedankt voor de naambevestiging mvgRit
zaterdag 22 november 2008 - 16:45
Rita1960

Rita1960

Ritchie,

als je hem mooi vind, mooi laten staan onkruid of geen onkruid....

Groetjes,

Rita
zaterdag 22 november 2008 - 20:59
hamamelis

Hamamelis

Momenteel zijn er zelfs zaaddozen verschenen, zal dus volgende zomer weer kunnen genieten !

groeten
Jan
zaterdag 3 januari 2009 - 13:31
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).