Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Inderdaad, de lampionplant (Physalis alkekengi var. franchetii) kan behoorlijk woekeren. Daarom kun je hem beter in een grote pot houden (in een oude speciekuip gaat heel goed) en niet loslaten in de tuin.
Groet, Monique
Ik had achter in de tuin wel wat plaats, heb daar 2 jaar geleden de lampionplant geplant, na een jaar had mijn man hem verwijderd dus ik dacht van dit jaar oh ik ga hem terug opnieuw planten, en wat bleek : achter onze omheining in een wei was de lampionplant terug tevoorschijn gekomen met héél vééél lampionnetjes ..... dus het woekert zeker, maar voor ons is het geen probleem het is helemaal achter in onze tuin en die is groot genoeg.
Ik heb vorige maand zo'n lampionplantje gezet, maar ik vrees dat het kapot is gegaan. er staan enkel nog een paar stokjes boven de grond met kale lampionnetjes. (Alleen het skelet is nog over). Zou het kunnen dat ze volledig opgevreten zijn door het een of ander? Is er nog hoop dat het er opnieuw doorkomt? Want ik vind het wel een heel erg mooi en sfeervol plantje.