Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Nr. 3 is zeker een Mimosa pudica of 'kruidje-roer-me-niet' die in bloei staat. Als je aan de groene blaadjes komt zullen ze sluiten + 's avonds sluiten ze ook tot de volgende morgen (om water te sparen door het niet te verdampen). Een Mimosa pudica moet een temperatuur hebben van min. 18°, enkel tussen 20° en 25° zal hij groeien, warmer dan 25° doet de groei stoppen. De grond moet steeds vochtig zijn, maar niet overwateren. Als er iets fout is met waterhuishouding, dan worden de blaadjes geel. Als de plant een rode kleur krijgt dan heeft hij het te koud gehad.
vakantie zit erop en ben blij dat het forum nog altijd goed draait, niet dat ik het gemist heb ginds, maar hier kan ik het niet laten , na de mailtjes te hebben doorgenomen, effe te neuzen op het forum.
ik zie dat jullie nog wat verder gezocht hebben.
Wat 1 betreft, deze heb ik ooit gekocht als een anisodonthea(eenjarig hangplantje) gekocht, wonderlijk genoeg overleefde het plantje buiten, en sinds vorig jaar heb ik het vermoeden dat het gaat om de door Martje(knap) gevonden Malvastrum Laeteritium.
Nr 2 is nog zo een niet echt duidelijke plant, heb ze nog altijd onder de naam Pavonia, een niet wintervaste heestervormige plant, bloeit niet overmatig,maar de hele zomer, overwinter in het donker net als fuchsia.
Nr5 is door Henk natuurlijk herkend als Sesbania Puniceus, een inderdaad niet makkelijke plant, die steeds door witziekte geteisterd wordt, ook overwinteren is niet heel makkelijk.