menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Orchidee

Ga naar meest recente reactie

Georgette

Georgette

Wat vinden jullie van mijn orchideeen die nu zo mooi in bloem staan.

Bloemen & Planten

woensdag 7 januari 2009 - 15:59
dute

Dute

Wat mooi ik heb er ook een gekregen
kon er nooit zo goed mee om gaan
ik doe m'n best
dute
donderdag 8 januari 2009 - 16:57
Fons

Fons

Mooie plantjes, staan boven de afwastafel waar ze in een goede vochtige omgeving staan, ideaal voor phalaenopsis.
donderdag 8 januari 2009 - 18:25
linkin711

Linkin711

hey

ze zijn zéér mooi je plantjes
ik heb er ook een stuk of 15 staan elk met weer een ander kleurtje
mijn schattigste is toch welk die mini hij is zo een 6 CM lang en nog geen 10 CM groot

nog veel succes

jens
vrijdag 9 januari 2009 - 20:57
Georgette

Georgette

Ik heb er nu 2 staan en ze zijn aan het bloemen van begin mei en tot nu toe staan er nog 15 bloemen in bloei.het is een paarse en een licht geel groene.
zondag 25 januari 2009 - 11:48
Georgette

Georgette

Zoals u kunt zien heb ik ook een dendrobium staan,die was bijna dood,maar ik heb hem terug in gang gekregen doch ik heb veel bladeren en jonge scheuten maar geen bloemen tot p heden en dat is nu al 2 jaar.
zondag 25 januari 2009 - 11:50
efaaa

Efaaa

leuk he als je orchidee(en) het zo goed doen! ik draag er echt zo veel zorg van.
ik heb er hier eentje staan die ik een jaar geleden had gekregen. na een maand of 2 was die uitgebloeid en vorige maand zag ik vantussen de bladeren een nieuw takje tevoorschijn komen! nu is dit al serieus gegroeid en hangen er al een stuk of 7 knopjes aan. joepie!
zondag 25 januari 2009 - 17:38
linkin711

Linkin711

ik heb er ondertussen een staan met 3 bloemtakken
ik zou graag een foto willen plaatsen maar mijn digitale is kapot...
moest ik met men ogen foto's kunne plaatsen...

jens
zondag 25 januari 2009 - 18:50
Lorie

Lorie


k Heb er nu ook ongeveer 21 staan, denk ik.
Ze zijn super é, je hebt er zoveel en vooral zolang plezier aan!

In mijn keuken op de vensterbank , nu 3 witte in bloei, vormen mooi één geheel zo.
Die ene heeft ook 3 takken die herbloeien ! super é !
woensdag 18 februari 2009 - 13:19
Georgette

Georgette

Ik heb nu 3 orchideeen staan en allemaal even mooi,kijk maar.

Bloemen & Planten

woensdag 18 februari 2009 - 16:26
Tortelduifjes

Tortelduifjes

Inderdaad mooi! En zelf in bloei gekregen ?
zaterdag 21 februari 2009 - 13:24
tuinplantonline

Tuinplantonline

Blijft mooi een orchidee
zaterdag 21 februari 2009 - 20:12
Georgette

Georgette

De paarse heb ik sinds vorig jaar de week voor moederkensdag,degeel-groene enkele maanden later en de zalmkleurige een 3 tal weken.
maandag 23 februari 2009 - 14:31
Georgette

Georgette

Grinje 999 ik heb je persoonlijk bericht gelezen en ik moet je zeggen dat k ze een maal per week meststof geef in een pot van 1l voor 2 potten en dat er gewoon laat doorlopen en laat uitlekken,voor de venster zetten heeft zo ook zijn voordelen.Ze vragen nu immers veel licht en een goede temperatuur Tussen de 18° en de 22°.Ik heb er nu al 4 staan.
zondag 1 maart 2009 - 15:12
gridje999

Gridje999

Georgette,

dank voor het antwoordje, 'k snap dus ook niet goed dat het telkens bij mijn moeder verkeerd gelopen is, want dat deed zij dus ook. Maar wat doe je precies na de bloei dan?, volgens ik lees en er ook tegen mijn moeder gezegd is, dienen ze dan ingekort te worden, bij de laatste was tegen mijn moeder gezegd achter de 1ste knop('k weet niet of dit zo genoemd wordt), maar ik las al meerdere keren achter de 2de of 3de knop, en is dit eigenlijk wel echt nodig?

grtjes,
ingrid
dinsdag 3 maart 2009 - 09:38
Georgette

Georgette

Ik heb eigenlijk nog geen enkele ingekort omdat er altijd nieuwe knoppen aankomen,dus zolang ze blijven bloeien doe ik niets.
woensdag 4 maart 2009 - 16:07
Georgette

Georgette

Ik heb weer ee nieuwe aangekocht verleden maand een paarse met witte streepjes,heel mooi.Kijk maar.

Bloemen & Planten

zondag 8 maart 2009 - 09:27
gridje999

Gridje999

Amai Georgette,

Een hele prachtige collectie. Ik zie dat je van Vlaams-Brabant bent (ik ook) maar van Tielt-Winge. Heb je een vast adres waar dat je uw aankopen doet?

zondag 8 maart 2009 - 09:52
Georgette

Georgette

Ik heb er nog een paar nieuwe aangekocht 2 weken geleden.Kijk maar hoe mooi.

Bloemen & Planten

dinsdag 24 maart 2009 - 07:47
Lorie

Lorie

Inderdaad heel mooi!

Soms moeilijk om ze te laten staan in de winkel é!

Geniet ervan!
dinsdag 24 maart 2009 - 08:28
Georgette

Georgette

KIJK EENS HOE PRACHTIG DEZE ORCHIDEE WEL IS.

Bloemen & Planten

zaterdag 8 augustus 2009 - 09:41
Georgette

Georgette

Ik heb nog altijd mijne dendrobium maar hij krijgt geen bloemen,maar wel stam op stam met bladeren en wortelen.Hij is nu al zeker 20cm hoog,en goed dik gevuld,wat moet ik hiemee aanvangen.Mag ik die stammen van de andere stammen afsnijden en verpotten en moet ik de worteltjes aan de buitenkant laten hangen?Weet iemand mij raad aub.
maandag 19 oktober 2009 - 08:57
efaaa

Efaaa

je hebt een keiki op je dendrobium. ik heb dat ook gehad. als de wortels lang genoeg zijn van je keiki, dan snij je die voorzichtig af (stengel en wortel) van je originele plant en dan pot je je kleine keiki op in een fijn substraat.
succes ermee
maandag 19 oktober 2009 - 13:18
Botanist

Botanist

En waarom niet. Hier eentje dat weer eens bij mij bloeit.


[afbeelding verwijderd niet-https]
dinsdag 20 oktober 2009 - 06:13
Georgette

Georgette

Bedankt Eefa voor de tip,ik zal het eens proberen.Die wortels mag ik niet in de aarde stoppen die moeten blijven overhangen is het dat wat ge bedoeld?
woensdag 21 oktober 2009 - 19:42
efaaa

Efaaa

als je ze hebt afgesneden verpot je je plantje en steek je de wortels in orchideegrond met een fijne structuur. dus geen grote brokken.geef ze ook orchideevoeding zodat ze goed sterk groeien

hier een foto van mijn dendrobium keiki

Bloemen & Planten

woensdag 21 oktober 2009 - 20:13
Georgette

Georgette

Hallo Efaaa ik heb je raad opgevolgd en mijn plantjes verpot maar vanaf wanneer mag ik die terug water geven of water met voeding?groetjes en bedankt.
vrijdag 23 oktober 2009 - 09:09
marietta

Marietta

Dag allemaal,
zo te zien ook erge orchideeliefhebbers .Ik heb hier ergens op het forum een topic gestart maar vind die niet terug Ik heb ook een keiki op mijn oudste plant.Maar ik zit met mijn handen in het haar,die plant geeft me wortels mooie kleur zoals het moet en regelmatig nieuw blad maar........ en nu komt het probleem.Telkens er een nieuw blad verschijnt schrompelt het na enkele weken,met als resultaat een erg magere plant wat blad betreft.Ik geef regelmatig speciale meststoffen,hij staat aan het raam en boven de afwastafel.Ik weet echt niet meer wat te doen,heb hem ook al andere speciaal orchideesubstraat gegeven vorig jaar.Ik heb al dus heeeeel veel geduld gehad.Gewoonlijk staat er deze tijd van het jaar een nieuwe bloemstengel aan ook,maar nu niet wel een keiki.Is hij reeds te oud ik denk dat ik hem al 4 of 5 jaar heb.Wie weet raad??????
dinsdag 24 november 2009 - 21:16
Georgette

Georgette

Dad Marietta,
Ik heb mij keiki's afgesneden en verpot in speciaal orchideeensubstraat,ik geef ze iedere week water maar en nu komt het: je moet het water er goed laten uitlopen voor je ze terug in de pot plaatst en voor het raam met een temperatuur van zo een 20 gr.eventueel om de 14 dagen meststof geven voor orchideeen.
woensdag 25 november 2009 - 08:12
joopsmit

Joopsmit

Prachtig om te zien he .
Maar eigenlijk is een siet pot er om heen niet zo goed mits hij zeer ruim is en er geen water in blijft staan ,De wortels hebben veel lucht nodig en in een nouwe stene pot krijgt hij dan geen voldoende lucht .
Dus gebruik je een sier pot dan doe het tijdelijk tot dat hij weer naar de koele kamer verhuist
strooi wat fijn grind in de pot en zet daat je plant om een ruimte tus pot want en planten pot ongeveer 1cetimeter afstand hoden .
dinsdag 1 december 2009 - 00:03
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).