menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Bamboe

Ga naar meest recente reactie

Rudi

Rudi

Hallo,

Een buur had mooie bamboe. Vorig voorjaar stierf hij af en er kwamen kleine plantjes te voorschijn. In het najaar echter stierven die weer af op 1 na.

Zou het kunnen dat eens de bamboe in zaad is geweest hij afsterft?
Hij heeft zich blijkbaar zelf gezaaid. Maar waarom sterven de plantjes dan af?

Misschien omdat hij niet overleeft op grond waar er al gestaan hebben?

Wie kan hierop antwoorden?

mvg
Rudi

dinsdag 3 maart 2009 - 09:15
annis

Annis

De bamboe soort Fargesia bloeit eenmaal in de 80-100 jaar en dit gebeurt meestal masaal over de hele wereld.Afgelopen jaren zijn dit de F. nitida en de F. murieliea geweest. Als deze in bloei is geweest sterft deze plant af. Daar hij alle kracht haalt uit het vormen van bloei en naderhand het zaad heeft hij niet meer voldoende energie om nieuwe scheuten aan te maken.
Waarom de nieuwe zaailingen afsterven zou ik zo niet 1 2 3 niet weten.

Annis
woensdag 4 maart 2009 - 17:30
monique251

Monique251

Je kunt de zaailing verder grootbrengen maar houdt er rekening mee dat deze niet precies hetzelfde zal zijn/worden als de moederplant. Weet ook niet waarom de andere zaailingen afgestorven zijn, het zou kunnen zijn dat ze te dicht op de moederplant staan waardoor ze maar beperkte wortels hebben kunnen maken.
Groet, Monique
woensdag 4 maart 2009 - 21:10
mamavandrie

Mamavandrie

Hoe snel groeit bamboe eigenlijk? Kan iemand daar een hoogte op plakken per jaar?

Groetjes
maandag 9 maart 2009 - 16:22
annis

Annis

Er zijn verschillende soorten waar je uit kunt kiezen voor een hele hoge of een lage soort. Het is ook afhankelijk van de soort die je wilt hebben. Er zijn bamboe soorten van 0.30 tot 9.00 meter er zijn erbij die groeien 0.50 per dag als het erg warm is.
Het meeste waar je ook op moet letten of het een woekerende of polvormende bamboe is. Bij de woekerende soorten altijd een wortelbegrenzer omheen plaatsen anders heb je in mum van tijd je tuin en die van de buren voorzien van bamboe.

Annis
maandag 9 maart 2009 - 16:42
Rudi

Rudi

Nog een vraagje over de bamboe die vorig jaar afgestorven is.

Blijkt nu dat de nieuwe scheuten die de winter overleefd hebben, opnieuw in bloei komen.

Hoe is dat mogelijk?

Mvg Rudi
zondag 29 maart 2009 - 20:27
danny2

Danny2

In de theorie van bloeit om de 80jaar geloof ik ook niet meer. Zeven à acht jaar geleden hebben deze ook bloei gehad en is de plant gewoon groen gebleven. Het jaar erop afgesnden tot op 1m en nu vorig jaar terug in bloei. Heb eer de bloei te fel was de plant teruggeknipt tot op 1m en nu zie ik dat ie weer in bloei staat.
Heb nu besloten hem toch maar te verwijderen.

groetjes danny
zondag 29 maart 2009 - 20:45
Rudi

Rudi

Hier een foto van deze bamboe [afbeelding verwijderd niet-https]
dinsdag 31 maart 2009 - 09:07
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).