Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Ik wil graag een aantal witte Vinca Minors planten als bodembedekker.
Is er iemand die het verschil weet tussen 'alba' en 'gertrude jekyll'?
Ik heb begrepen dat de 'Alba' de witte soort van de gewone Vinca Minor is, en de 'Gertrude Jekyll' een dwergvorm van de 'alba'. De een zou dus 25 cm zijn en de ander 10.
Bloeien ze allebei met evenveel bloempjes en in dezelfde maanden?
Hallo trudy Traa, de verschil ziet in de hoogte de 'Gertrude Jekyll' wordt 10cm hoog
en de bloeitijd is februari-mei de Vinca minor alba wordt 10cm hoog,blooi van de alba mei - juni
Ik heb al enkele jaren de gewone Vinca minor (paarse) en die 'Gertrude Jekyll' staan. Als ik ze vergelijk dan is die 'Gertrude Jekyll' veel fijner en groeit deze niet echt dicht. De blaadjes en de bloempjes zijn iets kleiner.
Om deze redenen heb ik deze week de Vinca minor 'alba' gaan kopen, in de hoop dat deze een wit copie is van de gewone. Is wel duurder dan de 'Gertrude Jekyll' en komt minder voor in de tuincentra.