Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
hoi, nigella moet je ter plaatse zaaien omdat je deze niet kan verplanten!!! als je ze nu zaait ga je nog kleine zaailingetjes krijgen die je eventueel deze winter een beetje beschut bij strenge vorst
nientje
mijn tuin kraakt onder die juffertjes. Maar het eerste jaar heb ik ze toch gewoon in het voorjaar in plantenbakken gezaaid en daarna uitgezet en ze hebben het fantastisch gedaan. Nu moet ik ze al serieus uitdunnen want ik zou anders alleen nog nigellaakes hebben.
grts Wendy
Marleen zolang het warm en vochtig blijft: zaaien maar....
wel rekening houden dat de plantjes groot genoeg moeten kunnen groeien om de winter door te
komen, maar over het algemeen gaat dat goed.
Niet zaaien als het zaad dreigt weg te vloeien door de regen of de temperaturen te zeer dalen,
voor de rest is het nu ideaal.
U kan daar eigenlijk geen juiste datum op kleven het hangt af van de weersomstandigheden.
U kan ook zaaien binnen in bakjes dan is de regen geen spelbreker