menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Brugmansia nog snoeien

Agda

Agda

Mijn Brugmansia's zijn toen ze binnen stonden al serieus in gang geschoten met als resultaat enkele heel lange takken die nu ze enkele weken buiten staan ook stevig geworden zijn.

Mijn bedoeling was echter, na een serieuze snoei in het najaar, bij het verpotten ook de wortels te snoeien omdat ik niet steeds grotere potten kan gaan gebruiken omdat ik ze dan niet meer binnen kan zetten. Het verpotten moet nog gebeuren omdat ik een beetje twijfel of ik nu die wortels nog kan snoeien ? En ik twijfel ook of ik die lange takken niet zou snoeien omdat ze dan compacter zijn deze zomer. Enig advies ?

Trouwens, ik gebruik normaal voor potgrond een universele potgrond met daarin gedroogde koemest. Nu heb ik voor het eerst compost in mijn ton vanonder en zou dat willen gebruiken. Is dat voldoende, mits later ook bemesting met roze korrel ?
zondag 17 mei 2009 - 13:22
hanninkj

Hanninkj

Je kunt hem nu nog wel snoeien maar dan na de snoei wel voldoende water geven en vooral de takken goed terugsnoeien.
maandag 18 mei 2009 - 13:06
fastmario

Fastmario

hallo je mag ze gerust goed snoeien
en uit de pot nemen en een flink pak van de wortels verweideren
let wel op dat je de hele dikke voorzichtig terugsnoeid
dan verse potgrond
en terug pot in en eens lekker water geven
mario
www.mariosbrugmansias.com {"@context": "https://schema.org/","@type": "DiscussionForumPosting","@id": "https://ftp.tuinadvies.nl/tuinvrienden/forum/2/bloemen-planten/25212/brugmansia-nog-snoeien","headline": "Brugmansia nog snoeien ","datePublished": "2009-05-17T13:22:58+02:00","articleBody": "Mijn Brugmansia's zijn toen ze binnen stonden al serieus in gang geschoten met als resultaat enkele heel lange takken die nu ze enkele weken buiten staan ook stevig geworden zijn. Mijn bedoeling was echter, na een serieuze snoei in het najaar, bij het verpotten ook de wortels te snoeien omdat ik niet steeds grotere potten kan gaan gebruiken omdat ik ze dan niet meer binnen kan zetten. Het verpotten moet nog gebeuren omdat ik een beetje twijfel of ik nu die wortels nog kan snoeien ? En ik twijfel ook of ik die lange takken niet zou snoeien omdat ze dan compacter zijn deze zomer. Enig advies ? Trouwens, ik gebruik normaal voor potgrond een universele potgrond met daarin gedroogde koemest. Nu heb ik voor het eerst compost in mijn ton vanonder en zou dat willen gebruiken. Is dat voldoende, mits later ook bemesting met roze korrel ?","author": {"@type": "Person","name": "Agda"},"interactionStatistic": {"@type": "InteractionCounter","interactionType": "https://schema.org/CommentAction","userInteractionCount": "2"},"comment": [\n{"@type": "Comment","dateCreated": "2009-05-18T13:06:24+02:00","description": "Je kunt hem nu nog wel snoeien maar dan na de snoei wel voldoende water geven en vooral de takken goed terugsnoeien.","author": {"@type": "Person","name": "hanninkj"}\n},\n{"@type": "Comment","dateCreated": "2009-05-18T18:53:21+02:00","description": "hallo je mag ze gerust goed snoeien en uit de pot nemen en een flink pak van de wortels verweideren let wel op dat je de hele dikke voorzichtig terugsnoeid dan verse potgrond en terug pot in en eens lekker water geven mario [url=www.mariosbrugmansias.com ]www.mariosbrugmansias.com [ url]","author": {"@type": "Person","name": "hanninkj"}\n}]}} \n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).