menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Gestekte klimop zonder klimworteltjes

Ga naar meest recente reactie

evadepeva

Evadepeva

Sinds een jaar bewonen wij een ander huis met een lekker grote tuin (575 m2)
Ik wil deze zo goedkoop mogelijk beplanten... Het grootst gedeelte was nml moestuin, dus we moeten alles beplanten!! Leuk, maar kostbaar.
De erfscheiding langs de oprit wilden we groen maken met klimop. Ik heb grootbladige klimop in water laten wortelen (bij een klein deel is dit gelukt, bij een groot deel niet, helaas, maar dit terzijde).
De stekjes krijgen echter geen klimworteltjes, of klimhandjes...
Is dit normaal?? De scheuten hadden ze wel.. Ze kunnen dus makkelijk over een lage schutting, maar ik weet niet of ze op een hoge schutting blijven zitten.
dinsdag 19 mei 2009 - 21:21
miriam

Miriam

ik heb hier gebruik gemaakt van afleggers.
daar zijn al wortels aan.
dinsdag 19 mei 2009 - 22:53
evadepeva

Evadepeva

Ook van die dingetjes waarmee hij zich vasthoudt aan de muur/schutting??
Ik wil ze graag laten klimmen, maar ben bang dat het een slappe bedoening wordt zo..
woensdag 20 mei 2009 - 23:35
wesleybrouwer

Wesleybrouwer

Klim worteltjes vormt hij vanzelf naarmate hij groeit,
op het stukje wat je nu hebt kunnen trouwens ook klimworteltjes ontstaan mits vochtig genoeg.
Zelf heb ik een aantal terrariums in huis.
In een ervan heb ik een klimop stek opgebonden en na 4 maanden was het al snoeien geblazen.
Ik denk dat als je een paar van je stekken gewoon in de grond steekt en ze met bijv. ijzerdraad omhoog bind het met een half jaar al helemaal begroeid is en kunnen de klimwortels van de nieuwe scheuten het onderste deel ook omhoog houden,
en kan je proberen je ijzerdraad of wat je ook gebruikt weer weg te halen.

Succes
zaterdag 23 mei 2009 - 16:18
evadepeva

Evadepeva

Dankje wel, dat is hoopvol!!
Ik zie dat de paar stekjes die buiten staan al flink aan het groeien slaan!! Mooi gezicht al dat verse groen!
zaterdag 23 mei 2009 - 23:18
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).