Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Graag had ik hortensia annabelle aangeplant. maar ik zie nu op vele plaatsen dat deze uiteenvallen en dit is geen mooi zicht.
Eigenlijk zou ik willen weten of ik hiermee wel goed ga doen met deze aan te planten. Wat is jullie ervaring met deze plant pro of contra. Graag jullie mening a.u.b.
Wat dacht je van Hydrangea "Limelight" ?
dit is een hortensia met een gelijkvormige, doch spitsere en in mijn ogen fijner gevormde bloem die tot diep in oktober bloeit.
Deze variëteit heeft ook minder de neiging om open te vallen ...
Zoek even op !
Dag Chantal,
Hydrangea arborescens 'Annabelle' is inderdaad een prachtige plant die ook veel toegepast wordt, ook in grote groepen. Zij heeft inderdaad wel het nadeel, door de grote zware bloemen, dat ze bij regenachtig en winderig weer gemakkelijk uiteenvalt. Er wordt soms aangeraden ze in het voorjaar niet te kort in te snoeien, zodat je meer en kleinere bloemen hebt, die ook minder zwaar zijn.
Je kan ook heesters er rond zetten die iets lager blijven en zo de takken van de Annabelle ondersteunen, bv met Weigelia florida 'Purpurea Nana' of met laagblijvende Spiraea's. Ik heb er hier ook eentje staan en die is vorige week ook uiteengevallen. Ik heb er wat stokken en een koord rondgedaan maar dat is natuurlijk geen echt mooi zicht. Hier staat hij ook wel aan de voorkant van de border en heeft hij geen stut van andere planten.
Je kan natuurlijk zoals Mia zegt ook kiezen voor cultivars van Hydrangea paniculata die veel minder rap uiteenvallen omdat de takken veel steviger zijn.
Ik heb er ook een paar die de neiging vertonen om uiteen te vallen.
Ik plaats er een groene draad rond voor steun. Dat valt niet op en de plant blijft mooi rechtop!
Na een tijdje zie je die draad zelfs niet meer.