menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Aan de lopendekruipende band

Ga naar meest recente reactie

Paronoto

Paronoto

Tropaeolum majus
[afbeelding verwijderd niet-https]

Geraak je ook nooit meer kwijt...
woensdag 22 juli 2009 - 21:25
Lysianthus

Lysianthus

Maar ho zooooooo mooi en zo te zien heb je plaats zat.
Je kan natuurlijk ook de hele zomer lang lekkere slaatjes eten
woensdag 22 juli 2009 - 21:45
Paronoto

Paronoto

lang lekkere slaatjes eten

Heel juist en een abonnement nemen op de W.C.......
woensdag 22 juli 2009 - 21:52
Matabish

Matabish

Ah? De porties een beetje kleiner maken hé! Of genoeg 'Immodium' slikken![afbeelding verwijderd niet-https]
woensdag 22 juli 2009 - 22:26
Detuinenindemen

Detuinenindemen

Haha, het is in elk geval sierlijk en makkelijk. Of je moet aan Matabish een recept vragen van oost-indische kers-salade met een vinaigrette met Immodium-snippers.
woensdag 22 juli 2009 - 22:31
Paronoto

Paronoto

Neeee, ben juist bijna hersteld van een maxi diarrhee...heb HEEL gevoelige darmen sedert een ingreep = coloscopie...had men een paar "verdachte gezwelletjes" ontdekt, 2 jaar geleden. Dus...niet al teveel slaatjes e.d. die de darmflora in de war brengen.
woensdag 22 juli 2009 - 22:36
Matabish

Matabish

Wat erg voor jou Paronoto! Gelukkig ben je nu beter!
In jou geval zullen slaatjes idd niet erg aangewezen zijn, vooral geen 'OostIndische kers'
omdat die antibiotica bevat wat de darmflora afbreekt!
Of je zou héél veel schimmelkaas moeten eten om de darmflora weer op te bouwen!

Och, je kan toch fijn genieten van de schoonheid van die plant hé!

Groetjes,
Matabish.
woensdag 22 juli 2009 - 22:49
Paronoto

Paronoto

Laat de kaasjes maar komen, mmmmm!
donderdag 23 juli 2009 - 16:13
kareltje

Kareltje

Ernestine, Wat betreft de oost indische kers: Vorige week zijn mijn planten geheel leeg gegeten door een rupsje, had juist zo'n mooie rand in de border gemaakt. Hoe voorkom ik dat volgend jaar? Zal wel opnieuw moeten zaaien want hierdoor is er uiteraard ook geen uitzaaiïng mogelijk.
Sterkte met de darmen, ik weet er alles van! Groeten
maandag 27 juli 2009 - 08:03
Matabish

Matabish

byebye [afbeelding verwijderd niet-https]
woensdag 29 juli 2009 - 00:48
Matabish

Matabish

idd. als je de rupsen doodt = bye bye vlinders!!
woensdag 29 juli 2009 - 23:49
kareltje

Kareltje

Dag allen, Dat was ook mijn reden om niet te spuiten. Had trouwens toch geen bestrijdingsmiddelen bij de hand, kwam net uit het ziekenhuis en had überhaupt de energie niet om er iets aan te doen. Alleen genieten van de tuin en naar de bloemen kijken. We planten toch juist daarom vaste planten om vlinders aan te trekken. En dan weet je dat de rupsen ook in de buurt zijn.
Maar niettemin, vond het wel jammer van de O.I.Kers, maar volgend jaar weer een kans toch. Of misschien iets anders neerzetten. Zo blijf je zoeken.
Vind die hele symbiose toch altijd wel interessant. Koolmeesjes die elke ochtend alle hangplanten langs gaan voor vliegjes, torretjes en spinnetjes, is toch ook geweldig wat die vogels doen? Zo houden we de cirkel wel in stand.
Groet!
donderdag 30 juli 2009 - 00:00
Matabish

Matabish

'k Wil je niets verwijten hoor kareltje!!
't Is niet altijd plezant om alles weggevreten te zien worden.
Ik wilde alleen maar het verband aantonen omdat men daar niet altijd bij stilstaat.
Bovendien brengt de natuur gelukkig alles meestal wel zelf terug in evenwicht!

Hartelijke groetjes,
Matabish.
donderdag 30 juli 2009 - 00:08
Paronoto

Paronoto

Vandaag viel me op dat er GEEN bestuivers te zien zijn terwijl het op de hernaast groeiende malva's krioelt van allerhande bestuivers....Schrikt de RODE kleur hen af? Ik neem ook geen "afstotende" geur waar.....Hoe komt het dan dat ze (tropaeolum) toch spontaan zaad zetten....?
vrijdag 7 augustus 2009 - 21:10
Matabish

Matabish

dat zijn slimmeriken die hunne plan alleen trekken!
Het zijn nogal grote bloemen, misschien volstaat het minste zuchtje wind?
Als je ziet hoe weinig ze nodig hebben om te overleven en mooi te zijn, zijn het toch taaie rakkers!!
Ik vind ze ook zó mooi!
vrijdag 7 augustus 2009 - 21:40
Paronoto

Paronoto

Ja,ja, maar waarom worden ze NIET bestoven door insecten....?
zaterdag 8 augustus 2009 - 18:55
Matabish

Matabish

Hallo Paronoto,

'k heb nog wat interessants gevonden over de OostIndische kers!!
http://www.xquis.com/xquis/warenkennis/684/Oost-Indische-kers.html

Groetjes,
Matabish.
zondag 9 augustus 2009 - 13:22
Paronoto

Paronoto

Dankuwel. Ik kon iets dergelijks ook al lezen in een van mijn vele "plantenboeken". Maar een antwoord op mijn vraag nergens gevonden....
zondag 9 augustus 2009 - 21:22
kareltje

Kareltje

Misschien eens aan Vroege Vogels voorleggen? Zij hebben contact met de wetenschap. Ik heb het ook niet kunnen vinden.

Bloemen & Planten

zondag 9 augustus 2009 - 23:40
Matabish

Matabish

Ik las net op Internet dat ze veel insecten aantrokken en dan vooral zwarte bladluizen, maar dat laatste wisten we al!
Misschien is er in de buurt van je bloemen iets anders dat de 'bestuivertjes' weghoudt??
In het land van herkomst worden ze bestoven door colibries!

Groeten,
Matabish.
zondag 9 augustus 2009 - 23:54
Tuingek

Tuingek

Ik zat net te denken "dag vlinders" toen ik het stukje las en las daarna het stukje van jou Matabish. [afbeelding verwijderd niet-https]

Inderdaad staan velen er niet bij stil, dat als je rupsen dood (voor opgesteld dat het rupsen zijn en geen larven van 1 of andere kever, want die kunnen ook op rupsen lijken zag ik gister op tv bij Planet Earth) dan dood je op voorhand ook al de vlinders.
Juist dit jaar is de Ned. Vlindervereniging zo blij dat er nu dank zij de zachte winter en voorjaar, zoveel vlinders zijn.
De dieren werden met de ondergang bedreigd.

Dus lieve mensen, net als slakken vangen, ook de rupsen vangen en ergens anders uitzetten, waar ze geen schade aan kunnen richten.

In mijn geval zou ik bijna zeggen"de tuin van de buurman 100 meter verderop" maar dat is een verhaal op zich waar ik jullie niet mee zal lastig vallen. [afbeelding verwijderd niet-https]

groetjes Marianne [afbeelding verwijderd niet-https]
maandag 10 augustus 2009 - 01:23
marero

Marero

hoi vrienden
ik heb ook oost indische kers gezaaid " om de gaten op te vullen"...lol, heb nu veel meer oost indische kers staan dan dat er gaten waren, maar het is inderdaad een prachtige plant moet ik zeggen, de kleurvarianten bij mij zijn rood , oranje en oranjeroosrood en gele maar die heb ik er vandaag vantussen getrokken want die moeten niet voort uitzaaien aangezien de hoofdtonen in mijn tuin roos, rood ,lila en blauw zijn, zaad staat er veel aan heb ik al gezien tenminste ik neem aan dat die bollekes die aan de plant komen de zaadjes zijn want het is de eerste keer dat ik het in de tuin heb staan, en het zoemt en bromt en fladdert er lustig op los, echt prachtig
maandag 10 augustus 2009 - 12:04
Paronoto

Paronoto

Een (1) antwoordje was genoeg hoor.....
maandag 10 augustus 2009 - 14:52
marero

Marero

ik heb dat maar 1 keer gepost echt waar zenne lol
maandag 10 augustus 2009 - 15:21
Matabish

Matabish

Niet erg hoor marero, dat gebeurt als je je vingertje éven te lang op de 'plaats nu mijn bericht' -knop houdt.
Is alweer opgekuist.

Groetjes,
Matabish.
maandag 10 augustus 2009 - 15:33
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).