Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Ik heb een perk waar héél weinig (bijna niets) van zon komt (zie foto)
Wat kan ik daar plaatsen die toch mooi bloeit?
(de bestaande planten haal ik er hoogstwaarschijnlijk uit, weet trouwens begot niet welke plant dit is)
Kan rode zonnehoed eventueel of hebben die veel zon nodig?
Er staan zo te zien Astilbes, een goede keus voor schaduw. Is het plekje ook een beetje droog? De stenen kunnen veel vocht opnemen.
In de schaduw bloeien bijv. Anemonen heel mooi. Ook Kirengeshoma. Beide willen geen droge plek!
Droge schaduw is moeilijk. Euphorbia en Epimedium zijn dan wel mogelijk.
Ik heb zelf een hele mooie varen met heel apart blad. Wat grijzig met een rood streepje erdoorheen. Het is in ieder geval niet de gewone groene varen. En hij woekert ook niet zo hard.
Een pasklaar antwoord heb ik niet, maar ik zou zoeken naar lichte bladeren en witte bloemen, die halen zo'n donkere hoek mooi op.
Mijn witte hibiscus staat in de schaduw (niet zo donker als jouw hoekje, maar toch) en bloeit heel uitbundig! Echt een lichtpuntje!!
Onderbedekking van Vinca Minor, daartussen de lichtgrijze Hosta Delft Blue, wat varens en voor de hoogte bv een witbloeiende campanula? Tegen de muur misschien een Clematis?
Klimop doet het prima in diepe schaduw.Hou hem wel in de gaten, dat hij niet naar muren gaat waar hij niet groeien mag want voor je het weet zit je hele huis vol.Erg mooi en isolerend maar een ramp als je het ooit wil verwijderen.