menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Buxus uitplanten

peress

Peress

Hallo tuinders

Ik heb veel gestekte buxus staan .
Ik heb daarvan al proberen uit te planten in een stuk weide dat ik mag gebruiken.
Maar daar komt steeds gras en onkruid door.
In begin spuit ik ertussen met rouddup, maar dat is wel veel werk, na een maand zie je dat niet meer!
Met wat kan ik dat beste voorkomen,met eerst karton te leggen of plastik,maar plastik is dat wel goed? En karton heb ik geprobeerd maar dat licht nogal los en hobbelig.
De grotere van vijftien tot twintig cm gaat wel, die kunnen wel door het lange gras groeien, maar de kleine van vijf tot tien cm verstikken onder het platliggende gras.

En laten op het stekbed staan tot ze groter zijn, dan gaan er veel kapot omdat ze elkaar verstikken.

Heeft iemand ervaring?
zondag 13 september 2009 - 11:43
Pieter

Pieter

Hoi,
Je moet eerst een deeltje van dat grasland goed omspitten en het gras verwijderen hoor, anders kan je maar blijven doorgaan.
Dan plant je daarin en moet je een mulchlaag aanleggen die voorkomt dat het gras terug overwoekerd. Ik denk dat in jouw geval een plastik de beste optie is.
zondag 13 september 2009 - 12:15
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).