menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Vreemde plant

Ga naar meest recente reactie

wiim

Wiim

Kan iemand mij vertellen wat voor een plant dit is Het heeft iets weg van brem maar is het volgens mij niet.
BVD groetjes Wim

Bloemen & Planten

maandag 14 september 2009 - 20:17
Polplastron

Polplastron

Nee 't is geen brem! Dit plantje stamt nog uit de tijd van de dinosaurussen en is werkelijk onuitroeibaar. De meeste tuiniers vinden het echt geen waardevolle aanvulling in de tuin en gaan onvermoeibaar de strijd aan met alle mogelijke chemische en mechanische middelen.

Het is de paardenstaart of nog juister heermoes (Equisetum arvense).
maandag 14 september 2009 - 20:31
JovanDreumel

JovanDreumel

Een woekeraar dus.
maandag 14 september 2009 - 21:25
leeuwtje

Leeuwtje

Hier woekert hij helaas ook behoorlijk. De wortels kunnen wel een meter diep zitten geloof ik. Wij maaien het maar af met de bosmaaier.
maandag 14 september 2009 - 23:26
Pieter

Pieter

Dagelijks alle stengels die je ziet uittrekken tot de plant na enkele maanden door uitputting zal sterven. Is denk ik de enige manier.
dinsdag 15 september 2009 - 09:32
schuurmans

Schuurmans

ook een goede methode is de planten behandelen met een vlammetje, tenminste als je geen andere planten daarbij raakt. er zijn van die onkruidverbranders in de handel. als je dit gaat doen moet je de plant absoluut niet verbranden, het is even oefenen, maar je moet de plant zo veel verwarmen dat die verschrompeld en evt omvalt. als dat gebeurt moet de plant enorm veel energie leveren om weer opnieuw te beginnen. dit moet je natuurlijk ook vele malen herhalen, maar op den duur zul je overwinnen.
want het is een taaie.

grt
henk
dinsdag 15 september 2009 - 13:41
jj31

Jj31

strooi veel kalk rond de plant en je hebt veel kans dat hij er niet meer uitschiet .t'is het proberen waard en kost niet veel en kalk is nog voor veel planten goed
vrijdag 18 september 2009 - 10:37
JovanDreumel

JovanDreumel

@JJ31
Kijk als bloemschikliefhebster eens even naar de vruchten van de Cucumis metuliferus = Kiwano.
Bij http://jovandreumel.info
Kunnen bloemschikster daar wat mee?
vrijdag 18 september 2009 - 11:53
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).