Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
De laatste jaren heb ik in de tuin steeds meer last van dit kruidje.Zelfs in de winter blijft het groeien.Graag wil ik de naam ervan kennen en zo mogelijk weten
hoe ik het nu nog kan bestrijden.
Veldkers, cardamine hirsura.
Is bijna niet te temmen, je kan spuiten, uittrekken(elke week) maar overal zitten er zaden klaar om terug te slaan.
veel succes, danny
Hier groeit en bloeit dat ook welig sinds een paar jaren. Vroeger hebben we die nooit gezien.
Gelukkig laat dit plantje zich heel gemakkelijk uittrekken.
Maar zelfs nu nog zijn er bloeiende plantjes.
Zouden die in deze koude tijden ook nog zaad aanmaken?
Hopelijk niet, want ik heb momenteel niet veel zin om op jacht te gaan naar dit kruid
Ik heb dit onkruid ook al een aantal jaren in de tuin en heb er al een tijdje een prioriteit van gemaakt om elk plantje dat ik zie , uit te trekken . ( in een rotstuin moet je streng zijn of hij is in de korste keren overwoekerd door ongewenste en lastige onkruiden ) Ik merk op dat het echt wel helpt want, ieder plantje dat niet in het zaad kan komen , spaart je heel wat werk .Als ik dat nog een tijdje kan volhouden , dan zal de aantasting aanvaardbaar zijn en dan nog, zal ik dit blijven vernietigen want van 1 plantje dat je laat in het zaad komen , kan je heel veel nakomelingen krijgen. Volhouden is het enige dat helpt denk ik - hetzelfde is van toepassing voor andere zeer lastige onkruiden zoals bv zevenblad ( dat behandel ik door het blad in te strijken met round-up en erop te letten dat er niets van het product op de aarde komt- gaat zo prima en ben ik bijna helemaal kwijt)
groetjes
LIly-Anne