menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Buxusfiguur

marre02

Marre02

Hallo iedereen,

Ik zou graag een buxus in een figuurtje willen snoeien.
Daarvoor zou ik het liefst gebruik willen maken van een bestaande mal uit kippengaas. Ik weet dat het enkele jaren zal duren.

Het is misschien een domme vraag maar ik heb totaal geen ervaring hiermee,

maar hoe werk je met een mal?

Als ik de mal opendoe en rond de buxus zet gaan de takken meebuigen in de figuur.
Is dat goed? Of is het de bedoeling dat de meeste takken van de buxus eerst door de gaten van het gaas gezet worden waardoor ze bijna niet buigen.


greetz
marre
donderdag 4 maart 2010 - 20:46
Etienne45

Etienne45

De bedoeling is dat je dan zoveel mogelijk takjes naar buiten peutert, en het aantal gebogen twijgjes eveneens hun natuurlijke groeiwijze terug geeft.
Als je in volle grond plant zijn er weinig problemen maar in een pot moet je zeker voldoende goede potgrond gebruiken, eens per jaar kalk en eens per jaar aangepaste meststoffen. Na enkele jaren verplanten want je zult merken dat de dunne haarwortels van de plant de grond wel lijkt op te eten. Als je dan op de juiste manier water geeft en enkele jaren geduld hebt moet het lukken.Je hoeft alleen te snoeien wat buiten het gaas uitsteekt .Gebruik een extra scherpe snoeischaar liefst het schaapscheerdersmodel
Succes.
Etienne
vrijdag 5 maart 2010 - 11:19
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).