Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
ik wens een haagje (lees: 'wolk') aanplanten die 25 meter lang is en rond mijn pad en terras loopt. Het mag maximum een 20-25 cm hoog worden.
In buxus is dat makkelijk bij te houden. Maar dit komt nogal duur uit.
de lonicera nitida twiggy zou een ideaal alternatief zijn heb ik mij laten wijsmaken klopt dit? Is dit even 'makkelijk' in wolken te snoeien?
is nu april een goeie plantperiode?
het zou gezien de landelijke stijl, de bedoeling zijn een onregelmatige wolk te bekomen, een golvend vlak met gebogen lijnen en afgeronde randen,
breedte variërend rond de 20 cm
Lonicera Nitida is moeilijk zo laag te houden en vraagt veel snoeiwerk
Ik meen dat Cotoneaster Dammerii meer aan uw criteria voldoet.
Het is een goede bodembedekker die na jaren nog altijd laag blijft en een meer spreidende groei heeft. Pluspunten zijn de geurende witte bloemetjes in de lente en de opvallende rode besjes in de winter.
Als je toch al veel buxus hebt, heb je toch ook al wel een stekveldje aangelegd om uitval te herstellen of nieuwe aanplant te voorzien ???
Besparingen dus...
Geduld is een schone zaak (zegt mijn man me dikwijls)
Moet eerlijkheidshalve toegeven dat ik Twiggy niet in de tuin heb...
Misschien is die WEL beter in wolken te vatten dan de gewone Lonicera nitida...
Net achter het pad zie je het verschil tussen een bodembedekker rechts en links daarvan de lonicera. En die wordt 2 / jaar bijgeknipt. Je kan die laag houden, dat bepaal je zelf.