Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Vorig jaar heb ik enkele planten aangekocht om onze chirolokalen wat op te frissen (langs buiten dan)
Ik had een lijst met planten samengesteld, zorgvuldig uitgekozen, standplaats bekeken etc..
Bij het aankopen van de plantjes was er 1 soort uitverkocht op de kwekerij en ik heb dus een andere soort genomen. Ik had de volledige naam opgeschreven maar ben het papiertje blijkbaar verloren. Kan iemand mij helpen met de naam van deze plant? (Bloeikleur rood)[afbeelding verwijderd niet-https]
Ik ga eens op zoek naar Fragaria cultivars maar ik ben wel niet zeker of ik dan op het juiste spoor zit. Hij zou normaal binnen een kleine maand in bloei moeten staan dus dan post ik nog wat foto's van de bloemen voor de zekerheid.
(Oh ja, de bladeren zijn nogal zacht behaard, ik denk niet dat dat bij Fragaria het geval is, ofwel..?)
Hallo Mitridi, deze is wèl roodbloeiend!
'k Heb ze zelf ook in de tuin staan als bodembedekker.
Fragaria 'Stickbolwi' LIPSTICK ®
Een door ons bedrijf ontwikkelde roodbloeiende aardbei met eetbare vruchten.
Bloeit vanaf begin mei tot eind oktober, een vaste plant welke weinig eisen stelt aan standplaats en daardoor breed inzetbaar is zoals bijvoorbeeld in sierpotten maar ook als vakbeplanting tot zijn recht komt. [afbeelding verwijderd niet-https]
Ik heb wat rondgezocht maar nog geen 100% zekerheid of het al dan niet een fragaria zou zijn. Het blad lijkt er in elk geval sterk op maar de groeiwijze lijkt me nog net iets anders.
Alvast bedankt voor jullie reactie, ik ga het woensdag aan mijn docent plantenkennis vragen, misschien weet hij het wel. (Dat zou ik toch mogen verwachten van hem )
Zeker familie van de aardbeien ik heb ze tussen mijn gewone aarbeien, maar er komen geen vruchtjes aan. Alhoewel, bij nader inzien zijn de bloempjes van de mijne niet zo intens roze als die van Matabish maar bleker. Heb er nog nooit vruchtjes aan gehad. Ze bloeien ook iets later dan de gewone witbloeiende aardbei.
Mijn vermoeden werd bevestigd. Het is volgens mijn docent geen Fragaria maar een Potentilla (Zoals Eddy zegt) De bladeren lijken sterk op die van een Fragaria maar nu kan ik er vrij zeker van zijn dat het geen aardbei is.