menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Dromenvanger met akebia

Ga naar meest recente reactie

cee

Cee

Er was me eens gevraagd de dromenvanger te tonen, awel ier is em dan:

[afbeelding verwijderd niet-https]

[afbeelding verwijderd niet-https]

Nu is ie nog klein maar ik durf ervoor wedden dat tegen de zomer tot boven raakt!

groeten,
Cee
maandag 26 april 2010 - 19:05
leeuwtje

Leeuwtje

Wat een origineel klimelement zeg!
maandag 26 april 2010 - 21:12
Bartje22

Bartje22

Zeker weten dat die eind v/d zomer aan de top is!;D
zondag 2 mei 2010 - 17:15
cee

Cee

Met de regen van de laatste dagen is de akebia goed bezig de top te halen!

Merci voor de lieve steunbetuigingen

groeten cee
maandag 3 mei 2010 - 08:24
moetje1951

Moetje1951

Origineel Cee!
de peperplantjes doen het goed. Hoe gaat het met de Brugmansia's?
Geen gaten in de bladeren? De moederplanten hier hebben wat schade opgelopen maar dank zij de "koffiepruttip" van Tuinfairy is hier aan verholpen. Ik heb alle bladeren met gaten verwijderd, het waren meestal de bovenste, en nu zie ik overal nieuwe blaadjes uitkomen, dus ik krijg mooie bossige planten dit jaar.
Groeten
Anne
maandag 3 mei 2010 - 08:49
cee

Cee

Hey Anne,

Ja met de brugmansia's gaat momenteel alles goed, zelfs geen gaatjes in de bladeren, maar ze staan dan ook nog steeds in de veranda, mooi beschermd tegen het natte weer van buiten en de bijhorende belagers.

Als het mooie weer er in mei weer door komt mogen ze naar de terras gaan verhuizen en ga ik ze eens in een grotere pot onderbrengen, beetje verese potgrond zullen ze waarschijnlijk apprecieren.

Hopelijk worden ze snel groot, ik ben alvast benieuwd.

Ps: hoe was het op de plantenverkoop van Bulskamp?
PS2: een eerste kiempje van de afrikaanse bloemen is komen piepen, hip hoi
ik ga wel eens een foto posten als die echte blaadjes heeft.

als er veel komen piepen kom ik ook wel eens eentje langs brengen.
maandag 3 mei 2010 - 09:52
moetje1951

Moetje1951

Tja de plantenverkoop in Bulskamp is nogal in het water gevallen, maar de namiddag heeft nog veel goed gemaakt. Maar.. met die regen is alles op slag ongeveer vijf centimeter gegroeid, het onkruid ook!
Ik moet je nog zeggen dat ik je vrouwtje iets wijsgemaakt heb. Het was niet met opzet, heb me gewoon vergist; van die kleine plantjes die nu wit bloeien heb ik gezegd dat het Sint Janskruid was, dit is niet waar, het is Onze-Lieve-Vrouw Bedstro.
Ik weet niet wat je bedoelt met afrikaanse bloemen?
De Brugmansia's staan inderdaad te klein, een grotere pot zal beter zijn, hoe groter de pot hoe groter de plant wordt.
Altijd welkom
Anne
maandag 3 mei 2010 - 10:27
cee

Cee

Die afrikaanse bloemen bedoel ik de zaadjes die ik van een vriend heb gekregen die in ook eens aan het laten kiemen ben,

In verband met het onze lieve vrouw bedstro, ga ik die dan wel nog eens verplanten, ik denk dat ie momenteel iets te zonnig staat momenteel,

Ik ken het probleem van het onkruid dat groeit, ik kan het momenteel niet meer meester, het groeit gewoon te rap!

Van mij mag de zon weer snel beginnen schijnen!!
Maar vorige week zat ik nog dringend om regen te vragen, en ja die hebben we wel gekregen, dus al bij al, ben ik er wel blij mee!

groetjes,
Cee
maandag 3 mei 2010 - 10:40
moetje1951

Moetje1951

Zon of schaduw, maakt niet uit voor OLVrouw Bedstro, ik heb ze overal!
Ik herinner me nu iets te hebben gelezen van jouw afrikaanse bloemzaadjes. Ik was aan het verwarren met afrikaantjes.
maandag 3 mei 2010 - 10:43
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).