menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Clematis stekken

condor86

Condor86

Hoi allemaal,

Ik heb een clematis staan met hele mooie bloemen en zou die graag willen stekken.
Hoe kan ik dat het beste doen, alvast bedankt voor de tips .

Evelyn
dinsdag 1 juni 2010 - 23:27
Vlinderr

Vlinderr

Ik heb de volgende informatie op een site gevonden en ga het ook eens proberen:

Stekken
Snijd de stekken niet onder een stengelknoop af, maar neem een stuk stengel dat tussen twee stengelknopen ligt. De methode lukt in de zomer het best en gaat zelfs vlugger dan afleggen. De stekjes wortelen na 6-8 weken.

1.Haal een stukje stengel van een sterke plant, snijd de stengel aan de ene kant net boven een bladpaar af en laat onder het bladpaar circa 5 cm stengel zitten.
2.Dompel de stekken onder in een fungicide-oplossing, doop ze met de onderkant in stekpoeder en zet ze vervolgens in stekgrond op basis van kokosvezel. De ogen in de bladoksels moeten zich net op of net onder de grond bevinden.
3.Dek de pot af met dunne folie en maak deze onder de bodem vast, zodat de pot luchtdicht is afgesloten. Zet de pot in een koude bak in de schaduw.
4.Als de bladeren weer omhoog komen en de stekken wortels hebben gevormd, kunt u ze elk in een eigen pot zetten en verder opkweken tot ze groot genoeg zijn om naar hun permanente verblijf te verhuizen.
woensdag 2 juni 2010 - 06:14
lanne

Lanne

Vlinder,
Zijn die stekken dan maar in totaal een 6 tal centimeter ? of lees ik het verkeerd?
groetjes
Lily-Anne
donderdag 3 juni 2010 - 07:39
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).