menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Spathiphyllum en Anthurium

Ga naar meest recente reactie

kamiel2

Kamiel2

Beste vrienden!
Ik heb van ieder 1 plant staan, weelderig in bladgroei maar het is al een hele tijd geleden dat ik op beiden nog een bloem gezien heb, er groeien regelmatig nieuwe bladeren en alles staat mooi groen. In de informatie die ik al gevonden heb staat dat dit planten zijn die toch regelmatig zouden moeten bloemen geven, ik ben ook al inlichtingen gaan vragen in een bloemencentrum maar daar beweren ze meer licht (geen volle zon) maar de planten staan voor het venster achter een gordijn de witte aan oostelijke kant en de rode aan zuidelijke kant, ik heb al omgewisseld maar zonder resultaat! Ik verzorg zoals beschreven, regelmatig regenwater (geen natte wortels) en om de maand een beetje vloeibare meststof (dossering zoals op de verpakking) ook om de 14 dagen even de bladeren besproeien!
de witte is ong 2 jaar en de rode ong 1.5 jaar oud,
heeft iemand een tip om de bloei te bevorderen of te stimuleren zodat ik toch terug bloemen heb!!
Een paar tips zouden zeer welkom zijn!!
veel zonnige zondagse groeten!
Kamiel
zondag 27 juni 2010 - 10:37
renate67

Renate67

Mogelijk moet je wat minder verwennen, dan minder groei en meer bloei.
Ik heb anthyrium op nooroostraam staan, krijgt alleen onregelmatig flinke plens water, nooit mest en nooit verpot, nooit gesproeid, staat in woonkamer, hij bloeit al jaren onafgebroken.
De blaadjes en bloemen worden nu wel steeds kleiner, dus misschien moet ik toch eens wat voeding geven
renate
zondag 27 juni 2010 - 10:48
kamiel2

Kamiel2

dank U wel voor het antwoord Renate!
Dit is de eerste keer niet dat ik dit antwoord krijg, ik denk dat ik mijn plantjes te veel verwen!
de planten staan ook in de woonkamer!
Ik kan je geen raad geven met de kleinere bloemen, het kan inderdaad zijn dat je de plant nu wat voeding moet geven,
ik weet met orchideen dat je die kan laten schrikken door ze een aantal dagen in het donker te zetten en dan nadien dat ze extra takken maken!
Mijn vraag is daarom, zou dat eventueel met deze planten ook kunnen??
Zal een foto bijvoegen!
Iemand moet toch iets kunnen raad geven?
groetjes!!
Kamiel

Bloemen & Planten

zondag 27 juni 2010 - 16:53
kamiel2

Kamiel2

Ik schrijf hier nogmaals om mijn probleem in de kijker te brengen!
Nog steeds heb ik geen teken van bloemen!
Ik ben begonnen met minder te verzorgen, ik bedoel alleen water geven als het nodig is!
Een paar tips zouden heel welkom zijn!!
groetjes
Kamiel
maandag 12 juli 2010 - 11:38
Angelo

Angelo

bij onze Spath. deden we het altijd als volgt.

Ze stond op een halve meter van een zuider raam, en kreeg alleen water als ze echt droog stond en de bladeren naar beneden hingen. En dan water geven en dan had ze kort erna heel veel bloemen.

maandag 12 juli 2010 - 17:12
iecee

Iecee

stoppen met bemesten
planten bloeien uit armoe
je denkt toch niet dat ze op de verpakking zetten 1maal per jaar bemesten dan verkopen ze niks meer
op tuinmest staan hoeveelheden en die zijn voor iedere plant anders maar kamerplantenmest is vaak gericht op bladplanten
maandag 12 juli 2010 - 21:23
kamiel2

Kamiel2

Dankuwel beste vrienden!

dit is dan de volgende stap, ik hoop dat dit een oplossing is!!
Dit zal natuurlijk even wennen worden, geen voeding meer en wachten tot de bladeren naar beneden hangen!!

Ik ga toch proberen!! ik geef nog wel een seintje!!
groetjes
Kamiel
dinsdag 13 juli 2010 - 08:06
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).