menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Wie weet mijn naam

Ga naar meest recente reactie

miema

Miema

[afbeelding verwijderd niet-https]
Kan er mij iemand aan de naam van deze plant helpen miema
zaterdag 11 november 2006 - 20:28
jdcoster

Jdcoster

Weigela zo te zien.
Groetjes
zaterdag 11 november 2006 - 20:50
Victor44

Victor44

Inderdaad Weigela,ik heb ze in het rood.
zaterdag 11 november 2006 - 21:39
sylvain

Tekst aangepast

Sylvain

miema maar die bloeien nu op deze moment toch niet meer zo prachtig, ik heb deze jkleur van weigela, maar in een ander blad kleur zoals de cornuslicht groen met donker tintis ook mooi ik zal eens kyken of ik er noch een foto van vindt groetjes dag



[afbeelding verwijderd niet-https]
woensdag 15 november 2006 - 19:34
lisa

Lisa

ja weigela -ik vind het een pracht van plant

lisa
woensdag 15 november 2006 - 21:09
sylvain

Sylvain

Ja Lisa maar het is eigenlyk spytig dat er al zo veel bladeren er aan zyn als de bloem er op komt, zo een mooie bloem en zich zo versteken, maar het blad met bloem heeft ook zyn charmes, maar dit vindt ik persoonlyk een mooie combine met dat blad en de roze bloempjes deze is noch een jonge plant ik geloof 2jaar maar ik hou hem wel laag om dat hy voor in de border staat ik wil het zo eens uit proberen wat het effect er van zal zyn, omdat ik hem kan bekyken van drie kanten en afwachten voor volgend jaar mvg daaagggg
donderdag 16 november 2006 - 00:06
hildavw

Hildavw

Het is inderdaad een "wegelia", zeer gemakkelijk te stekken !
donderdag 16 november 2006 - 14:38
miema

Miema

Hoe moet ik die stekken graag een beetje uitleg ik ben nog maar een beginneling.
donderdag 16 november 2006 - 22:12
sylvain

Sylvain

Awel miema, ik zou het verdorie ook niet weten zou ge die niet kunnen zaaien in, plaats van te stekken of zaait dat ook verder als de hibiscus ik zou het ook graag weten heb er vier staan twee rode en twee roze wiet daar raad rond ze gaan het ons wel uitleggen mvg
vrijdag 17 november 2006 - 08:04
hugo

Hugo

in october, begin november (dus misschien nu nog ) 30 cm lange stekken nemen van mooi ontwikkelde takken, onderste bladeren verwijderen en voor 2/3 in de grond steken, volgend jaar vroege zomer koppen en in het najaar de bewortelde planten uitplanten waar je ze hebben wil (liefst zon of een beetje schaduw)

groetjes
vrijdag 17 november 2006 - 09:30
hildavw

Hildavw

Ik heb stekken genomen in een openbaar plantsoen (foei !), toen de struiken nog in bloei stonden, zodat ik zeker wist welke soort het was, want ik wou per sé die donkere. (die struiken moeten toch regelmatig gesnoeid worden, anders worden ze te groot
Ik heb ze met een vijftal in een pot gezet en ze zijn al lichtjes beworteld.
De vorige die ik gestekt hebt (en ook gepikt ), zijn allebei goed gelukt en zijn na enkele jaren mooie volwassen planten.
Natuurlijk wel een paar jaar geduld hebben hé !
vrijdag 17 november 2006 - 17:06
Kikki

Kikki

Ik zou dat ook zo graag af en toe, een stekje pikken, maar ik mag dat niet van mijn man! Vooral als ik ergens een mooie fuchsia zie, die ik nog niet heb, dan jeuken mijn handen!
Onze weigelia bloeit altijd nog een keer na de eerste bloei, maar nu niet meer.
gr. Nellie
zaterdag 18 november 2006 - 13:45
jp

Jp

Als u vroege bloeiers wat terugsnoeit, gebeurt het wel meer dat er een tweede bloei komt. Ook bij de vroege zomerbloeiers zoals Spirea Japonica, vaste geranium,... bijvoorbeeld.
zondag 19 november 2006 - 14:27
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).