menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Wie kent dit plantje

Nirak81

Nirak81

Ik heb via de plantengids geprobeerd te zoeken, maar kom er niet uit..
Kent iemand hier toevallig dit plantje? Het is een enkele steel met een violetkleurige bloem...

Bloemen & Planten

donderdag 29 juli 2010 - 21:05
Nirak81

Nirak81

ow leuk zeg
ik lees dat het in Nederland een beschermde plant is, en die is zomaar spontaan in mijn tuin terecht gekomen. Nu heb ik wat zaadjes gewonnen, dus ik ga op die plekken waar hij spontaan was uitgekomen wat bijzaaien. Wanneer kan ik dat het beste doen?
donderdag 29 juli 2010 - 21:58
LordOfCantecroy

LordOfCantecroy

Campanula persifolia

De juiste wetenschappelijke naam is Campanula persicifolia, de nederlandse naam is 'perzikbladklokje' of 'prachtklokje'.

Als je werkelijk de wilde soort hebt, dan is het inderdaad een beschermde soort, maar die kans is eerder klein tot zeer klein. Negen kansen op tien is het een gekweekte soort die vanuit een tuin in de omgeving is overgewaaid, je kan deze namelijk zeer vlot verkrijgen in tuincentra (cultivars zoals de Campanula persicifolia 'Coerulea', Campanula persicifolia 'Takion Blue', Campanula persicifolia 'Telham Beauty', enz...)

Mocht je zaad hebben, dan is van nu tot einde augustus de ideale tijd om te zaaien, want dan zaaien ze zich in de natuur ook uit (vanuit de rijpe zaaddozen die aan de planten hangen)
donderdag 29 juli 2010 - 22:47
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).