menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Vriesea bladplant eenjarig

Ga naar meest recente reactie

Evis

Evis

Hallo mensen,

zag mij een mooie plant in het tuincentrum en wou hem graag kopen, maar bedacht me en besloot wijs eerst even na te zoeken wat voor plant het is en wat voor verzorging deze verlangt.

Nu weet ik dat het een Vriesea variant is. Ik heb deze foto op internet kunnen vinden:
[afbeelding verwijderd niet-https]

Het gaat dus niet om de Vriesea bromelia met bloemen. Deze zijn ook een stuk groter. De middelmaat kost 14 euro en de grote 65 euro (!!).
De middelmaat lijkt mij wel wat.
Nu vraag ik me af:

- hoe lang gaat zo'n plant mee? 1 jaar en daarna dood of doet hij het meerdere jaren (zo ja, hoe lang)?
- Komen er ook bloemen aan?
- Hoe zit het met de verzorging (overwinteren enzo)
- Moet je echt kalkvrij water geven?

Alvast bedankt voor de reacties!

EDIT: excuses voor het enorme formaat van de foto!
zondag 10 oktober 2010 - 17:48
Evis

Evis

Niemand een idee?
woensdag 13 oktober 2010 - 10:53
Evis

Evis

Kun je de bloeiwijze ook in de kiem smoren en die afknippen zodra er een knop vormt om de plant langer te laten leven?

Is kalkvrij water absoluut noodzakelijk?

Verder heel duidelijke info dankjewel!
woensdag 13 oktober 2010 - 16:26
Evis

Evis

OKé dus als ik jou begrijp dan heeft de plant wel kalkvrij water nodig maar niet heel veel? Dan zou ik nog gedemineraliseerd water kunnen kopen. Ik heb geen tuin of balkon dus kan geen regenwater opvangen...

Hoe oud zullen de planten zijn die in de tuincentra worden aangeboden? Als die maar 1-2 jaar oud zijn zou de plant nog een tijd lang mee moeten gaan.

Hartelijk dank voor je goede reacties.
woensdag 13 oktober 2010 - 21:42
Evis

Evis

Is water uit de droger echt kalkvrij? Want wij hebben inderdaad een droger met een reservoir dus dat zou een oplossing kunnen zijn.

Water koken helpt volgens mij niet echt om het kalkvrij te maken. Het kalk slaat voor een deel neer, maar omdat er ook water verdampt concentreer je het kalkgehalte juist, of zie ik dat verkeerd?

Ik kan het natuurlijk eens testen door het in een glaasje te zetten en te laten verdampen. Laat het kringen na dan is het zeker niet kalkvrij.
woensdag 13 oktober 2010 - 21:54
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).