Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Hallo allemaal! Mijn Spaanse Margrieten die zijn de laatste weken nog heel wat gegroeid en wat blijkt... er staan weer volop koppen in! Wat kan ik hier nu het beste mee doen? Ik dacht dat ze uitgebloeid waren tot volgende zomer
Dank je wel allemaal voor jullie reacties! Ik zal ze nu inderdaad nog even laten staan en nog laten bloeien
Dus Batdah, als ik het goed begrijp kan ik ze wel houden voor volgende zomer?
Ik zal wel opteren voor andere perkplanten volgend jaar want het fenomeen van de niet bloeiende bloemen bij warme temperaturen is bij ons ook voorgevallen.
ook hier een aantal planten gekocht dit voorjaar.. - manlief vindt ze erg mooi, en ik ook als ze bloeien-.
Recapitulatie: dus boven de 15 graden C geen knopvorming, enkel bossige groei.
kun/mag je ze dan terugsnoeien zodat ze later met lagere temp. weer knoppen gaan vormen? als ook de groeiremmers wel of niet zijn uitgewerkt?
Ja volledig akkoord Batdah ik heb ze ook eens een winter overgehouden, heel zachte winter en het was bijna een heuse struik, maar langer dan een tweede jaar is niet gelukt
Bij mij zijn de Spaande Margrieten ook vaste planten, maar zoals hierboven allemaal beschreven staan heb ik dezelfde klachten.
Komend jaar zijn ze iig weg...