Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Ik zou graag in het voorjaar een lange strook naast mijn oprit beplanten met siergrassen die dan naast de houten afsluiting komen. De strook is een kleine meter breed. Ik ben op zoek naar grassen die ongeveer 2m hoog worden. De strook ligt alleen in de late namiddag in de zon. Heeft iemand tips mbt tot de grassoort die ik kan gebruiken? Ik moet de aarde nog laten aanvoeren, welke aarde neem ik het best ?
Ik heb de miscanthus floridulus staan (links op de foto) die lekker hoog wordt en een andere miscanthus waarvan mij even de naam is ontschoten die heeft dwarsstrepen op het blad. Ze woekeren niet, geven wel een enorme kluit waar je desgewenst zonder problemen stukken van kan afsteken als het te groot wordt of om te vermeerderen elders in de tuin.
Calamagrostis Karl Foerster groeit ook redelijk stijf omhoog, misschien mooi in combinatie met miscanthus? Ik heb thuis miscanthus Malepartus en Ferner Osten staan. Op http://www.vasteplant.be/ vind je heel veel siergrassen en een goeie zoekmachine.