menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Zaai beginner

mar_cas

Mar_cas

Hoi allemaal,

ik heb dit jaar voor het eerst serieus geprobeerd wat plantjes binnen voor te zaaien zodat de tuin van de zomer lekker vol staat. Nou ben ik nog niet zo heel erg thuis in het zaaien, al heb ik wel al een aantal pagina's die elders op dit forum genoemd zijn bekeken. Mijn vraag gaat over de zaailingen op de foto, moeten deze al verspeend worden, of moeten ze dan wat groter zijn? Of kan ik gewoon in elk bakje de zaailingen die het minder goed doen afknippen zodat er per bakje nog maar eentje over is?

Alvast bedankt!
Marieke

(In dit bakje staan overigens vlnr: Alyssium, Cosmeas en korenbloemen)

Bloemen & Planten

donderdag 10 maart 2011 - 13:59
annis

Annis

Inderdaad wachten tot ze twee echte blaadjes hebben. Ik zou ze wel iets koeler zetten maar wel licht anders worden het veelste lange steeltjes en kun je ze naderhand moeilijker verspenen.
Meestal verspeen ik ze als ze twee echte blaadjes hebben.

Annis
donderdag 10 maart 2011 - 17:35
mar_cas

Mar_cas

Bedankt voor de reacties! Ik ga in elk geval nog even wachten met verspenen dan.
Kouder zetten wordt lastig, ik heb maar twee kamers tot mijn beschikking en ze staan al in de koelste kamer . Zou ik ze overdag misschien buiten moeten zetten?
donderdag 10 maart 2011 - 20:21
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).