Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
3 jaren geleden hebben wij tegen onze hellingen Vinca minor Gertrude Jekyll geplant. Na elk jaar bijgeplant te hebben denk ik het nu echt op te geven.
Als ik ze bemest lijkt ze het niet leuk te vinden, in het najaar en voorjaar krijg ik veel dorre plekken er in en ook het dichtgroeien van die helling lijkt maar niet te lukken.
Nu dacht ik van tussen de vinca's deze Cotoneaster procumbens 'Streib's Findling' te planten met de bedoeling dat de cotoneaster langzaam de vinca's zal overgroeien en ik in tussentijd niet met kale hellingen blijf zitten. Zou dat lukken?
Het ligt aan de bodem en de standplaats. Deze dient vochtig te zijn en vaak is de grond van een helling wat droger.. Niet mesten maar humusrijke grond toevoegen en boomschors of cacaodoppen om de grond vochtig te houden. Bovendien dient er wat schaduw aanwezig te zijn. Het geldt voor iedere soort die u wilt planten,dat u de grondsoort en de standplaats goed in u moet opnemen. Iedere plant die juist is geplant zal de ander overgroeien die het niet naar zijn zin heeft.
Bedankt voor uw antwoord. Allen is het moeilijk grond of boomschors om een vrij steile helling toe te voegen. En veel schaduw is er inderdaad niet.
Bij mijn ouders staat de cotoneaster in de volle zon en blijkt daar geen last van te ondervinden, ook blijft deze mooi 'vol' in de winter zonder dat je de bodem er terug door ziet daarom dat ik dus zou kiezen om de vinca te vervangen, alleen lijkt het me nogal omslachtig om deze eerst allemaal uit te doen (zijn ruim 100 plantjes) en dan de cotoneaster te planten + dan zit ik weer met een 'kale' periode..