Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Ik wil onze klimophaag bemesten, want vorig jaar had deze het nogal moeilijk.
Ik heb daarvoor speciale klimop-meststof van DCM gekocht, en nu moet ik deze inwerken, maar dat is nu de vraag:
Het wordt nogal moeilijk om tussen de wortels en bladerdek deze korrels in te werken, hoe ga ik best te werk?
Mijn man zegt: gewoon opstrooien en 't zal wel werken...
Ik dacht: Opstrooien en met een tuinklauw inwerken? Maak ik dan de wortels niet los?
Jullie denken?????
Ik dacht dat klimop een zodanig sterke plant was dat het overal groeit?
Waar groeit deze dan het best?
De haag is nu aan zijn derde jaar toe en toen het vorig jaar maar zozo was, heb ik gelezen dat een klilmophaag de eerste 2 jaar véél mest nodig heeft en dat was niet gebeurd, vandaar... nu de speciale mest.
Heb naar de samenstelling gekeken en deze klimopmest van DCM heeft toch een aantal andere stoffen in hogere concentraties dan de universele, stikstof oa.
Maakt dit dan helemaal geen verschil?
wat is er eigelijk mis met je klimop?
want eigelijk hebben die anderen gelijk, klimop is een woekeraar en een van de ergste soort dus voedselgebrek kan nauwelijks de oorzaak zijn.