menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Mirabilis jalapa moet die getopt

Ga naar meest recente reactie

renate67

Renate67

ik heb voor het eerst mirabilis jalapa gezaaid, 2 van de zes zaden zijn opgekomen, (staan al 5weken in de grond).
Is er nog een kans dat de andere opkomen?
De 2 plantjes hebben nu 4 echte blaadjes, moeten die getopt worden??
Renate
zaterdag 9 april 2011 - 00:17
daucus

Daucus

Mijn ervaring is dat ze uit zichzelf flink vertakken.
zaterdag 9 april 2011 - 06:30
Kiptaro

Kiptaro

Ze beginnen pas te kiemen bij hogere temperatuur, geen idee welke.
Hier zaten ze ook wel 5 weken in de grond in een onverwarmde kas, het heeft zelfs tussendoor gevroren en ik had ze niet afgedekt, maar ze komen nu gewoon op
zaterdag 9 april 2011 - 13:14
mar_cas

Mar_cas

Geldt die hogere kiemtemperatuur ook als je ze als bol plant? Ik heb een aantal weken 3 mirabilis bollen in een pot geplant (die buiten staat) maar er komt nog niets boven.
zaterdag 9 april 2011 - 13:16
Kiptaro

Kiptaro

Mirabilis kan niet tegen vorst.

Ik denk dat inderdaad de knollen ook pas bij hogere temperatuur uitlopen, maar verder geen ervaring mee.

Ik weet wel dat als je Mirabilis zaait binnen bij een temperatuur van 18-20 graden, ze binnen enkele dagen kiemen, en dat wanneer je ze buiten zaait met een gemiddelde temperatuur van +/- 8 dat het wel enkele weken duurt (bij mij in ieder geval)
zaterdag 9 april 2011 - 14:22
renate67

Renate67

Ik heb de zaadjes binnen in de woonkamer gezaaid, ook de eerste duurde 1,5 a 2weken voor opkwam, 4 van de 6 zaden nu na 5weken nog niets (15-21 graden)
Renate
zaterdag 9 april 2011 - 22:09
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).