Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
ik heb voor het eerst mirabilis jalapa gezaaid, 2 van de zes zaden zijn opgekomen, (staan al 5weken in de grond).
Is er nog een kans dat de andere opkomen?
De 2 plantjes hebben nu 4 echte blaadjes, moeten die getopt worden??
Renate
Ze beginnen pas te kiemen bij hogere temperatuur, geen idee welke.
Hier zaten ze ook wel 5 weken in de grond in een onverwarmde kas, het heeft zelfs tussendoor gevroren en ik had ze niet afgedekt, maar ze komen nu gewoon op
Geldt die hogere kiemtemperatuur ook als je ze als bol plant? Ik heb een aantal weken 3 mirabilis bollen in een pot geplant (die buiten staat) maar er komt nog niets boven.
Ik denk dat inderdaad de knollen ook pas bij hogere temperatuur uitlopen, maar verder geen ervaring mee.
Ik weet wel dat als je Mirabilis zaait binnen bij een temperatuur van 18-20 graden, ze binnen enkele dagen kiemen, en dat wanneer je ze buiten zaait met een gemiddelde temperatuur van +/- 8 dat het wel enkele weken duurt (bij mij in ieder geval)
Ik heb de zaadjes binnen in de woonkamer gezaaid, ook de eerste duurde 1,5 a 2weken voor opkwam, 4 van de 6 zaden nu na 5weken nog niets (15-21 graden)
Renate