menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 1

Japanse roos

Ga naar meest recente reactie

melanieb

Melanieb

Dag iedereen!!! Vorig weekend naar het tuincenter geweest en ik heb daar de plant op de foto gekocht. Jammergenoeg zat er nergens een identificatiekaartje bij. Enkel de naam, Japanse roos, stond erbij te lezen maar als ik nu op google snuffel dan vind ik allerlei Japanse rozen maar niet die van mij. Ik zou graag de naam en verzorgingstips krijgen alsook of ik het plantje buiten of binnen moet zetten.

Bedankt !!!
woensdag 1 juni 2011 - 07:02
melanieb

Melanieb

Hier is de foto

Bloemen & Planten

woensdag 1 juni 2011 - 07:03
renate67

Renate67

eustoma
Ik ken die als snijbloem, ik wist niet dat die als plant bestaat, ik vind die ontzettende mooi.
Gevonden op het net:
zowel als snijbloem, kortlevende kamerplant,
tweejarige niet winterhardeborderplant.
http://www.tuinkrant.com/plantengids/kamerplanten/37156.htm
Renate
woensdag 1 juni 2011 - 08:23
renate67
woensdag 1 juni 2011 - 08:33
Polplastron

Polplastron

Japanse rozen, chinese rozen ... Wat gaan ze nog allemaal uitvinden? Er is toch maar één roos en dan is de Rosa sp.! Al de rest is maar verwarrend!
woensdag 1 juni 2011 - 16:16
melanieb

Melanieb

Hey Renate 67! Toevallig enig idee of ik de kamerplant of de perkplant heb? Ik heb het plantje voorlopig binnen gehouden... bedankt!
woensdag 1 juni 2011 - 18:49
renate67

Renate67

geen idee, ik weet niet of er wel verschil zit tussen de kamerplant en de perkplant
Renate
woensdag 1 juni 2011 - 19:03
moetje1951

Moetje1951

De planten worden in de tuincentra meestal als kamerplant aangeboden, maar je kunt hem ook buiten houden. Het is een tweejarige die zich, met wat geluk, uitzaait. De populaire naam is Bitterblad.
woensdag 1 juni 2011 - 20:02
renate67

Renate67

Hallo Moetje
Ik heb hem nooit in tuin gehad maar vindt hem wel heel mooi.
Maar op internet las ik dat de eenjarige plantjes vorstvrij moeten overwinteren??
Hoe moet dat met zichzelf uitzaaiien.
donderdag 2 juni 2011 - 08:06
moetje1951

Moetje1951

Renate, het moet zijn dat ze toch tegen de vorst kunnen, ik heb ze jaren gehad in de volle grond, tot mijn man eens grondig gespit had. Toen waren ze weg De bloempjes waren wel veel kleiner dan als je ze als kamerplant houdt . Het is net als met Ipomoea. Die zijn ook niet winterhard en toch zaaien ze zichzelf uit, terwijl de plant in de winter volledig verdwenen is. Ipomoea daarentegen is eenjarig.
donderdag 2 juni 2011 - 12:00
renate67

Renate67

Nou dan ga ik die toch eens proberen als ik die ergens tegen kom, een van mijn favorieten snijbloemen.
Renate
donderdag 2 juni 2011 - 19:36
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).