menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Identificatie bloem

Ga naar meest recente reactie

starsfighter

Starsfighter

Hallo,

Voor school moet ik een herbarium maken, maar deze bloem weet ik niet welke het is, zouden jullie mij kunnen helpen?
Voor meer foto's, zeg het maar

Links gingen niet, dus heb ik het zo opgelost:

Zet dit achter de www : closr.it/show/EGtvjz6lAWZ

Zet dit achter de www : closr.it/show/Fj8dTYEy7DF

Soms een beetje uitzoomen

Bedankt,
mvg
woensdag 1 juni 2011 - 15:54
Polplastron

Polplastron

Zeg tegen mijn collega docent dat hij jullie eerst eens moet leren hoe je planten moet determineren i.p.v. zomaar een opdracht te geven!

Planten moet je determineren als ze nog vers zijn.
Een goed middel om planten te determineren is de ouderwetse "Flora". Dat zijn boeken met determinatietabellen. Een kortere manier is het gebruik van veldbloemengidsen. Daar kan je een tekening of foto vergelijken met de plant die je gevonden hebt.

Voor mijn part mag je deze post afdrukken en onder die docent zijn neus steken: het maken van een herbarium is nutteloos als er geen goede methodiek is aangeleerd om dit te verwezenlijken. De doelstelling van een herbarium is niet het plakken van bloemetjes met daarbij een juiste naam maar het kunnen hanteren van determinatietabellen en andere media om tot een goede identificatie te komen.

Tenzij mijn collega zijn werk wel heeft gedaan, maar jij je tijd hebt verprutst tijdens de les natuurlijk!

Groeten,

Een leerkracht
woensdag 1 juni 2011 - 16:22
starsfighter

Starsfighter

Het is wel voor punten, dus ja
Meestal had ik het zo gedaan, want ze had een site gegeven met foto's van planten, maar als hij er niet bijstond...
Maar kun je zo zien welke het nog is? Want ik heb niet meer de tijd voor een nieuwe te drogen
gwn www. typen en dan de link plakken, en soms moet je ook nog op de foto drukken om het te laten zien

mvg
donderdag 2 juni 2011 - 14:10
starsfighter

Starsfighter

Niemand?
vrijdag 3 juni 2011 - 13:30
renate67

Renate67

zo gedroogd echt niet te zeggen, zou een dagkoekoeksbloem kunnen zijn maar ook een primula, die lijken levend echt niet op elkaar.
toch maar zelf zoeken en afgaan op je geheugen hoe die er uit zag.
Renate
zaterdag 4 juni 2011 - 08:11
starsfighter

Starsfighter

Oke, bedankt, ik denk dat het het meest op de dagkoekoeksbloem lijkt
zaterdag 4 juni 2011 - 12:45
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).