Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Ik heb als bodembedekker Geranium Macrorrhizum (roos) gebruikt. Deze heeft rijkelijk gebloeid. Vele planten hernieuwen de bloei wanneer je ze terugknipt of de uitgebloeide bloemknoppen wegneemt. Is dit ook voor Geranium Macrorrhizum?
Knip ik ze terug tot 2/3?
Best toch wel wachten tot in de winter hoor. De tuin moet toch nog een beetje mooi blijven?
Ik doe het altijd in november opdat ik mijn walnoten dan beter kan vinden. Die liggen daar dan overal onder en tussen.
Dit is een wintergroene geranium dus juist nu terugknippen.
Als je nu terugknipt, krijg je snel mooi fris nieuw blad, wat dan de hele winter groen blijft.
Als je pas in najaar terugknipt zit je hele winter tegen kale boel aan te kijken en dan loopt het pas in voorjaar weer uit.
Renate
Je hebt gelijk wat dat bloeien betreft. Bij mij bloeien ze inderdaad weinig Mij is het echter vooral om de bodembedekking te doen. Ik kan ze nu niet missen en de bloei is voor mij dan minder belangrijk.