Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
ik trek meestal de bloemen die beginnen verwelken direct van de plant omdat ik denk dat ze langer en beter zouden bloeien dan....
maar de laatste tijd niet op gelet en er zijn zich een paar zaaddozen aan het ontwikkelen.
nu weet ik dat er nogal wat brugjesgekken zitten op het forum,ik vroeg me af of je als je zaad oogst,een mix van de 2 soorten(heb gele en rose naast mekaar) gaat krijgen of gewoon dezelfde als de moederplant.
als je wilt kruisen,moet je doelgericht zelf bestuiven denk ik en dat is hier niet het geval.
voor mij hoeft het niet direct,maar als er mensen geinteresseerd zijn wil ik best wat zaden laten uitrijpen..
tis nen gewone naamloze rose brug waar de peulen in hangen....
dus is het de moeite(want stekken is natuurlijk makkelijker en sneller)om te zaaien?
Nou Lein dat valt wel mee volgens mij,kijk als ze ALLEMAAL boven staan dan zegt een van mijn kids g.........e in het donker loop ik er tegen aan wat er dan voor mijn voeten komt s...p ik weg
Maar dat doet ie niet hoor
Jaja, kindjes worden groot.
Hier een beetje paniek want moet morgen tijdens de les oefeningen maken die meetellen voor een tentamen en ze is ziek.
Ik weet niet hoe het bij jullie gaat Lein maar hier kunnen eerstejaars makkelijk zat studiepunten verdienen.
Over die zaadpeulen: er zijn er een paar die zo'n 4cm lang zijn. Gewoonlijk vallen ze af voor ze 2cm zijn. Ik zal er lief tegen babbelen, misschien worden ze dan rijp
hier ook 1 zaadpeul (naamloze roze bestoven met naamloze witte) maar nog maar klein zo´n 4cm, die zal niet rijp worden want die plant zal toch serieus gesnoeid moeten worden om naar binnen te kunnen.
Ik neem aan dat peul aan stek op water niet verder zal groeien en rijpen.
Renate